افتتاح موزه خصوصی و خانه هتل سنتی در ظفار

وزارت میراث و گردشگری عمان، روز سه‌شنبه موزه خصوصی «ارتباطات نسل‌های مختلف» را در ظفار افتتاح کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، خالد بن عبدالله العبری، مدیر کل میراث و گردشگری در استان ظفار گفت: «این اولین موزه خصوصی دارای مجوز و اولین خانه هتل سنتی در ظفار است. این موزه به برجسته کردن میراث فرهنگی و ترویج گردشگری تاریخی در استان کمک خواهد کرد. وزارتخانه میراث و گردشگری به افرادی که مایل به سرمایه گذاری در چنین فعالیت‌هایی هستند، پس از اطمینان از رعایت الزامات ویژه برای ایجاد تسهیلات گردشگری مد نظر، مجوز صادر خواهد کرد.»

به گفته العبری، این اقامتگاه جدید «خانه میراث کوفان» نام دارد که پس از مرمت‌های متوالی تبدیل به خانه هتل سنتی شد. گردشگرانی که به خانه سنتی کوفان مراجعه می‌کنند، می‌توانند با شیوه زندگی سنتی و تاریخ آشنا شوند و معماری عمانی را در محله قدیمی در ولایت طاقه کشف کنند.

فیصل سلیم کوفان ناظر خانه میراث کوفان نیز اعلام کرد: اتاق‌هایی با دکوراسیون سنتی، سقف‌های بلند چوبی، باغ، تراس و پارکنیگ رایگان از جمله ویژگی‌های مرتبط با این خانه هتل سنتی هستند.

قدمت این خانه حدود 150 سال است و یکی از زیباترین خانه‌های سنتی ولایت محسوب می‌‌شود. طبق نظر علمی کارشناسان حوزه تاریخ، این خانه نمونه بارزی از خانه‌های سنتی ظفار است.

خانه میراث کوفان در گذشته محل سکونت خاندان کوفان بوده است که البته، بسیاری از افراد دیگری که در شرایط بحرانی بودند، به این خانه پناه می‌بردند. آثار باستانی متعددی مثل سفال، ظروف مسی و فلزی، ابزار تولید لبنیات، ظروف آشپزخانه، صنایع دستی، جواهرات و عطر در این خانه قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *