آمار استخدام 90 درصدی کارآموزان عمانی

مسئول مرکز پشتیبانی آموزش در وزارت کار اعلام کرد: پس از اتمام دوره آموزشی، 90 درصد از کارآموزان در بازار کار سلطان نشین عمان استخدام شده اند.

به گزارش عمان چنس و به نقل تایمز آو عمان، عبدالرحمن بن محمد العلوی، در اظهاراتی اختصاصی به رادیو الشبیبه در برنامه «مأه الشبیبه» گفت: «مرکز پشتیبانی آموزشی این وزارتخانه یکی از بخش‌های توسعه منابع انسانی در وزارت است. هدف این مرکز پر کردن شکاف مهارتی بین عرضه و تقاضا است. این مرکز با ارائه دوره‌های آموزشی برای افراد جویای کار، برنامه‌هایی را برای علاقه‌مندان به اجرا می‌گذارد تا روش‌های اشتغال آنان را ارتقاء بخشد تا فرصت‌های شغلی فراهم و گسترش یابد.»

العلوی افزود: این مرکز به دنبال توسعه ابزارها و دوره‌های آموزشی برای بهبود جنبه آموزشی و رسیدن به مراحل پیشرفته است. وی در این باره گفت: « وزارت کار درخواست‌های آموزشی را از طریق دو منبع دریافت می‌کند. اولین منبع از طریق موسسات آموزشی پس از بررسی بازار و شناسایی نیازها می باشد. منبع دوم از طریق خود شرکت هایی است که نیاز خود به کارآموز را به وزارتخانه ارائه می کنند. این وزارتخانه به همان شیوه با منابع برخورد می‌کند و استانداردهای کیفیت را از طریق یک تیم تخصصی که مشخص می‌کند که آیا شغل خاصی نیاز به آموزش دارد یا خیر.»

موسساتی که مایل به جذب کارآموز هستند باید از وزارت کار مجوز بگیرند. محتوای آموزشی آن‌ها بایستی مورد تأیید وزارت آموزش عالی، تحقیقات علمی و نوآوری باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *