بهبود رتبه عمان در جذب گردشگر خارجی

محبوبیت عمان به عنوان یک مقصد گردشگری در بین مسافران خاورمیانه در حال افزایش است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از وبسایت جهانی وگو، عمان با جهش چهار پله ای به رتبه دوازدهم در فهرست «۵۰ مقصد برتر جهان برای مسافران خاورمیانه» رسیده است. بهبود رتبه عمان در جذب گردشگر خارجی نتیجه سرمایه‌گذاری‌های عمده مسئولان این کشور است.

بنا بر این گزارش، عمان یکی از مقاصد جذاب جهان برای کوهنوردی است. وگو بزرگترین بازار آنلاین سفر و برنامه مسافرتی برای رزرو و جستجوی پرواز در خاورمیانه و شمال آفریقا است که محبوبیت زیادی در بین مسافران دارد. نتایج ارائه‌شده توسط وگو، حاصل جمع‌آوری داده از ده‌ها میلیون مسافر در سه ماه اول سال 2023 توسط کاربران وگو است.

طبق اعلام این شرکت مسافرتی، عمان در زمینه گردشگری به پیشرفت شگرفی دست پیدا کرده است. در این بین، کشورهای آسیای شرقی مثل فیلیپین، اندونزی، ژاپن و ویتنام به علت قوانین سختگیرانه در رابطه کووید-19 در زمینه گردشگری نزول پیدا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

در این بین، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس که سیاست‌ها و قوانین منعطف‌تری داشتند، گردشگران بیشتر و بیشتری را موفق شدند که جذب کنند. این موضوع برای قطر، عمان و بحرین صدق می‌کند.

در سه ماه اول، مصر در صدر کشورهای آسیایی و شمال آفریقا قرار داشت و پس از آن، نوبت به عربستان سعودی و هند می‌رسد.

کشورهایی مثل آمریکا، فیلیپین، مالزی و اندونزی دیگر در صدر توریست‌پذیرترین کشورها قرار ندارند و کشورهایی مثل کویت، پاکستان، اردن و عمان در حال پیشرفت قابل توجه در زمینه جذب گردشگر خارجی هستند.

بریتانیا همچنان مقصد اصلی اروپا برای مسافران خاورمیانه است. انتظار می رود در تابستان امسال، گرجستان و آذربایجان بار دیگر بریتانیا را به چالش بکشند، چون مسافران عرب‌ ترجیح می‌دهند تابستان را در محلی خوش‌آب‌وهوا سپری کنند.

در بین کشورهای اروپایی، ایتالیا بسیار پیشرفت کرده است و از رتبه هشتم به رتبه اول برای سه ماهه اول سال 2023 رسیده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *