حضور نمایندگان بلندپایه فلسطین در عمان

سازمان موزه ملی به نمایندگی از دولت عمان و دولت فلسطین روز سه شنبه دو توافقنامه برای برگزاری نمایشگاه تاریخ و فرهنگ به امضا رساندند. همچنین، حضور نمایندگان فلسطین در عمان با جلسات دیگری هم همراه بود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، پیمان اول برای برپایی نمایشگاه «روز عمان» و پیمان دوم درباره تاریخ، تمدن و ماهیت فلسطین خواهد بود.

دو طرف، زمان و مکان برگزاری نمایشگاه‌های مذکور را متعاقباً اعلام خواهند کرد.

این پیمان‌ها توسط جمال بن حسن الموسوی، دبیرکل موزه ملی و رولا مایه، وزیر گردشگری و آثار باستانی فلسطین در حضور دکتر تیسیر علی فرهت، سفیر فلسطین در عمان امضا شد.

الموسوی طی مصاحبه‌ای گفت: «این موزه علاوه بر دستیابی به همکاری در زمینه‌های موزه‌ای و فرهنگی، به دنبال برجسته سازی روابط تاریخی دو کشور است.»

در موزه ملی عمان، محلی برای نمایش تاریخ و آثار فلسطین در نظر گرفته شده است.

الموسوی در ادامه افزود: «اینگونه روابط، منجر به مستحکم‌تر شدن روابط دو کشور می‌شود. همچنین، ما هرگز حمایت‌های سلطان قابوس و سلطان هیثم از فلسطین را فراموش نمی‌کنیم.»

فرهت گفت: «ما مشتاق توسعه همکاری ها و تبادل تجربیات با عمان در زمینه همکاری‌های آثار باستانی، موزه‌ها و گردشگری هستیم.»

بیشتر بخوانید:

در حاشیه این دیدارها، سید فهد بن محمود السعید، معاون نخست وزیر در امور شورای وزیران، از دکتر رولا مایه، وزیر گردشگری و آثار باستانی دولت فلسطین استقبال کرد.

سید فهد بر حمایت مستمر عمان از آرمان فلسطین و به‌کارگیری تمامی تلاش‌ها در جهت احیای حقوق مشروع مردم فلسطین تاکید کرد.

در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و راه‌های ارتقای آن به ویژه در حوزه میراث، گردشگری و موزه‌ها صحبت شد. همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *