حضور نمایندگان عمان در چهلمین نشست شورای وزیران کشورهای عرب

کشور عمان روز چهارشنبه در مذاکرات چهلمین نشست شورای وزیران کشورهای عرب که تحت نظارت قیس سعید رئیس جمهور تونس برگزار می شد، شرکت کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، در این نشست، وزرای کشورهای عرب و نمایندگان اتحادیه عرب و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس حضور داشتند.

سید حمود فیصل البوسعیدی، وزیر کشور، ریاست هیئت عمانی را برعهده داشت. او در سخنانی تاکید کرد : کشورهای عرب باید امنیت خودشان را حفظ کنند و این نشست، راهی برای تقویت چنین امری است.

وی در سخنانی از اقدامات و دستاوردهای دبیرخانه این نشست در دوره گذشته تقدیر و ابراز امیدواری کرد :  مذاکرات این جلسه با رهبری وزیر کشور فلسطین به موفقیت و اهداف مورد نظر برسد.

در این نشست همچنین چشم‌انداز فعال‌سازی کار شورا در حوزه‌های امنیت سایبری و مبارزه با جرایم الکترونیکی، رعایت حقوق بشر در امور امنیتی و اصلاح آیین‌نامه‌های شورا در راستای تحولات حوزه کاری آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین در مورد تصویب طرح اجرایی استراتژی عربی برای مبارزه با تروریسم که در راستای استراتژی جهانی مبارزه با تروریسم سازمان ملل تهیه شده است، بحث و تبادل نظر شد.

هیئت همراه وزیر کشور متشکل از سرلشکر عبدالله علی الحرثی، دستیار بازرس کل پلیس و گمرک در عملیات، دکتر هلال عبدالله السنانی، سفیر عمان در جمهوری تونس،  مقامات وزارت کشور و پلیس سلطنتی عمان بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *