امضای قرارداد شرکت عمان ال‌ان‌جی با یونیپک چین

عمان ال‌ان‌جی با شرکت بین‌المللی نفت و شیمی چین (یونیپک) قراردادی امضا کرده است تا از سال 2025 سالانه یک میلیون تن گاز طبیعی مایع (LNG) عرضه کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این توافقنامه باعث افزایش مشارکت بین عمان ال‌ان‌جی و شرکت‌های انرژی بین‌المللی خواهد شد. با این قرارداد، یونیپک، بازوی تجاری شرکت چینی سینوپک، به اولین ذینفع ال ان جی عمان تبدیل شد که قرارداد مدت در خاک عمان امضا می‌کند.

این قرارداد یک نقطه عطف قابل توجه برای شرکت‌ها و کشورهایی است که خواهان انجام فعالیت تجاری در چین هستند.

به موجب این قرارداد، شرکت عمان ال‌ان‌جی در مجموع سالانه یک میلیون تن ال‌ان‌جی به یونیپک عرضه خواهد کرد.

بنا بر این گزارش، آغاز این قرارداد چهار ساله از ابتدای سال 2025 خواهد بود. قراردادهای این چنینی، جایگاه عمان به عنوان یکی از منابع قابل اعتماد تولیدکننده‌ ال‌ان‌جی را در سراسر دنیا تثبیت می‌کند.

مراسم امضای توافقنامه به میزبانی سلیم ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی در مسقط برگزار شد. این قرارداد توسط حامد النومانی، مدیر عامل شرکت عمان ال‌ان‌جی و وانگ یاهانگ، مدیر کل یونیپک امضا شد.

النومانی پس از امضای قرارداد با طرف چینی گفت: «امضای قرارداد جدید با یونپک نقطه عطفی برای عمان ال‌ان‌جی خواهد بود. این دست از توافقات، موقعیت ما را در صنعت انرژی جهانی بیش از پیش تثبیت خواهد کرد. همچنین، ما به عنوان یکی از تأمین کنندگان انرژی پاک در سراسر جهان معرفی خواهیم شد. تمام این اقدامات در راستای بالا بردن ارزش اقتصاد بومی از طریق همکاری با شرکای بین‌المللی است.»

اخیراً، چندین شرکت انرژی بین‌المللی قراردادهای بلندمدتی با عمان ال‌ان‌جی به امضا رسیده‌اند. آخرین مورد آن به 30 ژانویه بازمی‌گردد که شرکت خط لوله نفت بوتاش ترکیه برای تأمین 1 میلیون تن ال‌ان‌جی در ساعت به مدت ده سال با عمان ال‌ان‌جی به توافق رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *