برگزاری جشنواره میراث دریایی شهر صور

وزارت میراث و گردشگری عمان با همکاری دفتر فرماندار شرقیه جنوبی و تعدادی از سازمان‌های دولتی، جشنواره میراث دریایی را از 3 تا 19 فوریه در صور برگزار خواهد کرد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، اسپانسرهای این جشنواره شرکت عمانی-هندی کود عمان و عمان ال‌ان‌جی هستند.

وزارت میراث و گردشگری طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «هدف این جشنواره معرفی و ترویج میراث دریایی عمان و افزایش تعداد گردشگران در استان شرقیه جنوبی است.»

یکی از رویدادهایی که در دهکده میراث دریایی صور برگزار خواهد شد، بازگو کردن تاریخچه این شهر است.

در قسمت دیگری از جشنواره صنایع مرتبط با میراث دریایی، سمینارهای فولکلور، کافه و تئاتر برپا خواهند بود. از سوی دیگر، فعالیت‌های تفریحی و فرهنگی متعددی نظیر انجام بازی‌های بومی و نمایش‌های هنری در دستور کار قرار دارند.

یکی از جذابیت‌های اصلی این جشنواره، انجام یک سفر دریایی سنتی شبیه‌سازی‌شده است که سفرهای تاریخی کشتی‌های عمانی را به تصویر می‌کشد.

غرفه‌هایی برای نمایشگاه‌ غذاهای بومی هم تدارک دیده شده‌اند تا غذاهای اصیلی صوری برای بازدیدکنندگان شناخته شوند و امکان سرمایه‌گذاری‌های بیشتر فراهم شود.

از دیگر برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برگزاری فعالیت‌هایی مانند موج سواری، قایقرانی، مسابقه ماهیگیری، سمینار میراث دریایی، مسابقه سنتی قایق سواری، ورزش‌های سنتی عمانی و جشنواره پرواز بادبادک‌ها اشاره کرد.

گردشگران با حضور در این جشنواره امکان بازدید از آثار باستانی صور را خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *