انتخاب عمان به عنوان مقصد برتر گردشگری توسط نیویورک تایمز

نیویورک تایمز اخیرا مقاله‌ای در مورد 25 مقصد جذاب برای سفر که هر فرد باید در طول زندگی خود تجربه کند، منتشر کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از نیویورک تایمز، چندین نویسنده بین‌المللی، یک سرآشپز و یک عکاس حرفه‌ای در ارائه این فهرست کمک کرده‌اند. انتخاب عمان به عنوان مقصد برتر گردشگری توسط نیویورک تایمز دلایل مختلفی دارد که در ادامه این مطلب به آن اشاره می‌شود.

عمان به خاطر قابلیت «شنا در دل کویر» شناخته می‌شود. در این مقاله، از وادی بنی خالد نام برده شده است که در استان شرقیه شمالی قرار دارد.

بسیاری از وادی‌های عمان در ماه‌های سوزان تابستان خشک می‌شوند، اما در وادی بنی خالد، حوض‌های وسیع آب در تمام طول سال می‌درخشند.

نویسندگان برجسته حوزه سفر و گردشگری بر این باور هستند که «وادی‌های عمان کلیشه‌ای از سراب درخشان در دل صحرا» هستند.

در کنار استخرهای طبیعی، درختان نخل هم با نسیم تکان می‌خورند و چشم‌ها را به سمت رشته کوه‌های حجر، دره‌ها و غارها معطوف می‌کنند.

در این مقاله، از زیبایی بکر و دست‌نخورده عمان تمجید شده است. طبیعت زیبای عمان ارتبط نزدیکی با تاریخ کهن این منطقه دارد. دولت عمان هم تمام تلاش خود را به کار بسته است تا امکانات رفاهی و تفریحی مناسبی برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم کند.

در بخشی از مقاله نیویورک تایمز آمده است: «اگر به دل وادی‌های عمان قدم بگذازید، با آبشارهای منحصربه‌فردی روبه‌رو می‌شوید. در دل رودهای نیلگون عمان، هزاران ماهی از گونه سنگ لیس به شما چشمک می‌زنند و خود را آماده می‌کنند تا به پاهایتان برسند.»

بیشتر بخوانید:

وادی بنی خالد سه ساعت با ماشین از مسقط فاصله دارد که آن را به یک مقصد سفر یک روزه ایده آل تبدیل می‌کند. همچنین، تعداد زیادی هتل ارزان قیمت و کمپ‌های بیابانی در این منطقه وجود دارد. بسیاری از بازدیدکنندگان از وادی بنی خالد در ابتدا به منطقه الواصل می‌روند تا شترسواری کرده و در چادرهایی به سبک بادیه‌نشینان، شب‌شان را صبح کنند. پس از آن، همزمان با طلوع خورشید، مسافران از دل دهکده‌های ماهیگیری گذر می‌کنند تا خودشان به وادی بنی خالد برسانند.

نویسنده مقاله در بخشی می‌نویسد: «از نظر من، کشور عمان حکم بوتان خاورمیانه را دارد، چون در سرتاسر آن، نوعی ذوق و خوش‌سلیقگی را شاهد هستیم. با اینکه سفر به عمان بسیار آسان و کم‌خرج است، باز هم بسیاری ترجیح می‌دهند به دبی سفر کنند.»

تنوع جغرافیایی، آب و هوای مناسب، غذاهای اصیل و منحصربه‌فرد و مردمان مهمان‌نواز، عمان را تبدیل به یکی از مقاصد برتر گردشگری در جهان کرده است.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *