چرا کشور عمان مقصد جذابی برای کار کردن است؟

آن‌چه که بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد، عمان بیشتر از هر زمان دیگری به نیروهای متخصص نیاز دارد. همچنین، عمان یکی از مقاصد جذاب برای کار کردن است و به همین دلیل، این پرسش برای متقاضیان زیادی مطرح می‌شود این کشور چه نکات مثبتی دارد. در ادامه این مطلب، به مهم‌ترین دلایل جذابیت عمان برای کار کردن اشاره می‌شود.

به گزارش عمان چنس، برای کمک به درک بهتر اینکه چرا مهاجران کاری و افرادی که قصد زندگی کردن دارند، کشور عمان را انتخاب می‌کنند، پنج دلیل عمده به شما ارائه می‌دهیم.

از سال 2019 تاکنون، عمان به عنوان امن‌ترین کشور جهان برای زندگی و مهاجرت برگزیده شده است. همچنین، عمان امن‌ترین کشور برای مهاجران شغلی است.

عمان از نظر کیفیت زندگی در رتبه 35 جهان قرار گرفته است.

در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، تنها عمان و امارات متحده عربی از نظر امنیت و ایمنی در میان ده کشور برتر دنیا قرار دارند.

یک ماه پیش، کل جمعیت ساکن در عمان از مرز 5 میلیون نفر هم عبور کرد. پایتخت این کشور، شهر مسقط، مهاجرپذیرترین منطقه عمان است.

وضعیت اقتصادی و سیاسی پایدار

عمان قدیمی‌ترین کشور عرب‌زبان است و ساکنان آنجا بیشترین سرانه درآمد را دارند.

از قدیم‌الایام، درآمد نفتی عمان منبع اصلی درآمد این کشور بوده است. به مرور زمان، عمان به یک بازیگر صلح طلب در منطقه خلیج فارس تبدیل شده است. اخیراً، ریال عمان، ارز رسمی این کشور، سومین ارز معتبر و باارزش دنیا معرفی شده است.

طی چند دهه گذشته، عمان دستخوش تحولات فرهنگی، اقتصادی و سیاسی عمده‌ای شده است که این امر مستلزم ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌های مدرن بوده است.

استفاده از درآمدهای نفتی برای ارتقای استانداردهای زندگی کشور و بهبود کیفیت زندگی، جزء کلیدی تنوع و توسعه پایدار عمان بوده است.

بیشتر بخوانید:

وضعیت مطلوب آموزشی

به علاوه، انگلیسی زبان دوم عمان است و معمولاً دانشجویان و اصحاب رسانه از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. از سوی دیگر، اکثر جلسات تجاری در عمان هم به زبان انگلیسی برگزار می‌شوند.

وضعیت تحصیل و آموزش در عمان هم از نظر بین‌المللی بسیار برجسته و برتر است. عمان رتبه چهارم را در شاخص آموزش عالی در کل جهان دارد. این امر عمدتا به دلیل سطح بالای آموزش و پرورش عمان است.

بخش آموزش عمان سهم اصلی این کشور در تولید ناخالص داخلی آن محسوب می‌شود. نسبت اعضای هیات علمی دانشگاه سلطان قابوس در جهان عرب در رتبه دوم قرار دارد. عمان از نظر تعداد دانشجویان ثبت نام شده در موسسات آموزش عالی در رتبه سوم در بین کل دانشگاه‌های عربی است.

جاذبه‌های گردشگری متعدد

عمان یک کشور بسیار زیبا است که همه ساله گردشگران زیادی جذب می‌کند. این کشور کوچک، جاذبه‌های متعدد و متنوعی دارد. از آثار باستانی و میراث فرهنگی گرفته تا طبیعت بکر و منحصربه‌فرد؛ همه و همه، در زمره آثار باستانی عمان قرار می‌گیرند.

از کوه تا دریا، از سواحل نیلگون تا دره‌های عمیق؛ کشور عمان همه چیز برای ارائه به گردشگران دارد.

فرهنگ سازگارانه

توجه و احترام به فرهنگ، سنت ها و ارزش های محلی عمان مهم است.

در مقایسه با سایر کشورهای خاورمیانه، مردم عمان ذهن بازتری دارند. این سخن گردشگرانی است که هم از عمان و هم از سایر کشورهای عربی منطقه بازدید کرده‌اند.

اگرچه شوک فرهنگی ممکن است در ابتدا برخی از مزایای مهاجرت به عمان را تحت تأثیر قرار دهد، اما کیفیت بالای زندگی باعث می‌شود مهاجران و گردشگران بسیاری از عوامل را نادیده بگیرند.

عمان به عنوان کشوری امن و خانواده محور، مکانی عالی برای بزرگ کردن کودکان است. امکان کار در منزل در کشور عمان هم میسر است.

با اینکه عمانی‌ها نسبت به اصول اسلامی بسیار حساس و به آن پایبند هستند، اما از فرهنگ غربی هم استقبال می‌کنند.

با وجود این، هنوز هم برای تازه واردان به عمان مهم است که فرهنگ و قوانین اسلامی این کشور را به طور کامل درک کنند.

تعادل کار و زندگی

در کشورهای حوزه خلیج فارس، زندگی کاری اندکی متفاوت است. در عمان، بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند کار خود را زود شروع کنند و سپس مجدداً به انجام آن بازگردند.

معمولاً زمان بندی شیفت‌های کاری از ساعت 13 تا 4 بعد از ظهر و از 7 تا 10 شب است.

شرکت‌های خصوصی با فرهنگ غربی معمولاً یک شیفت کامل از ساعت 7 صبح تا 4 بعد از ظهر کار می‌کنند.

جمعه و شنبه معمولاً آخر هفته‌های رسمی در عمان است.

در ماه مبارک رمضان، ساعات کاری ادارات دولتی و خصوصی به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

تفریح و خرید

مسقط، پایتخت عمان، با جاذبه‌های متعدد، مانند مراکز خرید، رستوران‌ها و کلوپ‌های ورزشی، بیش از سایر شهرها از فرهنگ کشورهای غربی الهام گرفته است.

شب‌ها هم هتل‌های عمان معمولاً مراسم‌های متنوعی برگزار می‌کنند. امکان انجام فعالیت‌های ورزشی از قبیل کوهنوردی، کویرنوردی، تنیس و گلف هم در عمان وجود دارد.

گرمای تابستان می‌تواند برای فعالیت در فضای باز ناخوشایند و چالش برانگیز باشد. بخش عمده‌ای از عمان را بیابان‌ها تشکیل می‌دهند.

هر چند، در فصول خنک‌تر سال می‌توان به وادی‌ها و آبشارهای عمان سفر کرد و در آنجا به تفریحات متنوعی پرداخت.

سخن پایانی

همانطور که اشاره شد، عمان کشوری با ویژگی‌های مثبت و منحصربه‌فرد زیادی است. از طرفی، عمان یکی از کشورهای باثبات و صلح‌طلب منطقه است که با امنیت خاطر بالا می‌توان در آن با درآمد بالا به کار کردن پرداخت.

انتهای پیام

۱ دیدگاه برای “چرا کشور عمان مقصد جذابی برای کار کردن است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *