اجرای مقررات جدید بازاریابی و تبلیغات آنلاین در عمان

مقررات بازاریابی و تبلیغات در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از روز جمعه 24 مارس 2023 اجرا  و برای متخلفان جریمه هزار ریالی در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، هدف از این مقررات نظارت بر بازاریابی و تبلیغ همه محصولات، کالاها و خدمات از طریق رسانه‌های اجتماعی است. این امر به منظور حمایت از بازرگان و مصرف کننده، حمایت لازم از معاملات تجارت الکترونیک و حفظ حقوق دلالان است. 

وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری اجرای این آیین نامه را طبق مصوبه 25 دسامبر 2022 آغاز خواهد کرد.

عزا بنت ابراهیم الکندی، مدیر بخش امور بازرگانی و تجارت الکترونیک در وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری گفت: هدف این مقررات نظارت بر بازاریابی یا تبلیغ هر کالا یا خدمات، با یا بدون هزینه است. این تبلیغات می‌تواند به صورت نوشتاری، طراحی، تصویر، نماد، صدا یا به هر وسیله دیگری در هر وب سایت یا رسانه اجتماعی که امکان تعامل کاربر را فراهم می کند، از طریق آنچه با آنها به اشتراک گذاشته می شود و از طریق وسایلی مانند عکس، وبلاگ، فیلم و غیره به آنها دسترسی پیدا می کند، نمایش داده شود.»

الکندی توضیح داد: روش دریافت مجوز برای «بازاریابی و تبلیغ در وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی» ورود به پورتال «اینوست ایزی» از طریق رایانه شخصی یا مراکز خدماتی و ایجاد برند تجاری جدید یا انتخاب ثبت تجاری فعال است.  پس از آن می توان خدمات صدور مجوز ثبت تجاری را انتخاب و پس از تکمیل داده‌ها و ضمیمه مدارک، دوره مجوز را انتخاب کرد که از یک تا سه سال متغیر است.

الکندی افزود: مجوز به صورت خودکار و بدون نیاز به تاییدیه های دیگر صادر می‌شود تا در شروع کار متقاضیان تسهیل ایجاد شود.

رئیس اداره امور بازرگانی و تجارت الکترونیکی تأیید کرد که مشمولان مقررات این آیین نامه باید ظرف مدت حداکثر شش ماه از تاریخ اجرای آن، وضعیت خود را مشخص کنند.

الکندی اضافه کرد:  کسانی که مایل به کار در این زمینه هستند، باید مجوز فعالیت در حوزه بازاریابی و تبلیغات را دریافت کنند. افرادی که به کارهای غیرانتفاعی مانند کارهای خیریه و داوطلبانه روی می‌آورند و فعالیت‌هایی که تاجران برای کالاها یا خدماتی که خودشان می‌فروشند یا ارائه می‌دهند، از اخذ مجوز مستثنی هستند.

دریافت مجوز برای انجام فعالیت از طریق یک شرکت معتبر، اجباری است. مجوز این شرکت برای انجام فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی نباید لغو شده باشد.

در صورت تخطی از قوانین جدید، یکی از سه مجازات زیر در انتظار خاطیان خواهد بود:

1- اخطار و جریمه هزار ریالی

2-  تعلیق مجوز برای مدت حداکثر یک سال.

3- لغو دائمی مجوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *