تولید هیدروژن سبز در بزرگترین نیروگاه برق عمان

نیروگاه برق عمان-کاماپرس

هیدروژن سبز تولید شده در مجتمع پیشنهادی واقع در منطقه شمال شرقی عمان می‌تواند انتشار کربن از پروژه مستقل برق سور، بزرگترین نیروگاه تولید برق این کشور را کاهش دهد.

به گزارش عمان چنس، بر اساس گزارش‌های دریافتی، انتقال هیدروژن و انتقال انرژی به سور می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای از کارخانه تولید آمونیاک شرکت‌های LNG و سور را کاهش دهد.

شرکت‌هایی از قبیل فونیکس پاور عمان، جرا و ماربنی ژاپن، نبرای قطر و شرکت سرمایه‌گذاری خاورمیانه در حال بهره‌برداری از 2000 مگاوات برق از نیروگاه سور هستند.

شایان ذکر است نیروگاه سور به 1250 مگاوات ساعت انرژی نیاز دارد که تقریباً 3.91 میلیون فوت مکعب در روز، گاز طبیعی برای عملکرد آن لازم است.

بر اساس این گزارش هیدروژن سبزی که قرار است تولید شود، روی نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت 3800 مگاوات و نیروگاه الکترولایزر با ظرفیت 1300 مگاوات پیاده‌سازی خواهد شد که 487 تن هیدروژن در روز تولید می‌کنند.

این گزارش می افزاید: پس از تکمیل پروژه، این نیروگاه می‌تواند هیدروژن را با هزینه‌ای بین 3 تا 4.8 دلار در کیلوگرم تولید کند که همچنین باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای 2800 تن در روز و صرفه جویی 821 هزار cf/d گاز طبیعی می‌شود.

پروژه هیدروژن سبز توسط شرکت‌ها و مؤسسات بومی نظیر LNG عمان، اتحادیه ملی هیدروژن، مرکز تحقیقات انرژی پایدار در دانشگاه سلطان قابوس، شرکت توسعه نفت عمان، اُمیفکو، فونئیکس، آسیاد و مداین در همکاری با شرکای خارجی دیگر مثل زیمنس انرژی آلمان،  بیکر هیوز آمریکا و گروه آکمه هندوستان به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *