بازگشایی نخستین آکادمی پرواز در عمان

آکادمی هوانوردی عمان

آکادمی هوانوردی عمان موسوم به OAA که نخستین آکادمی آموزش پرواز در این کشور به شمار می‌رود، در فرودگاه صحار افتتاح شده است.

هدف از افتتاح این آکادمی، ارائه آموزش‌های هوانوردی نظامی و غیر نظامی با استاندارد بالا برای ساکنین مناطق خاورمیانه و آفریقا است.

این آکادمی هوانوردی که از نظر عملیاتی نیز آماده بهره‌برداری است، مطابق با استانداردهای بین‌المللی طراحی شده است. این مرکز با مساحتی بالغ بر 35000 متر مربع، ظرفیت پذیرش حدود 150 کارآموز در سال را دارد و مجهز به سیستم‌های آموزشی پیشرفته از جمله چهار شبیه‌ساز پرواز است.

یک ساختمان برج کنترل یکپارچه، یک سکوی پارکینگ هواپیما، یک ساختمان تعمیر و نگهداری هواپیما و یک مجتمع مسکونی برای کارآموزان از جمله امکانات ساختاری موجود در این آکادمی هوانوردی به شمار می‌رود.

سازمان هوانوردی غیرنظامی عمان موسوم به CAA مهر تأیید بر آکادمی هوانوردی عمان زده است.

شایان ذکر است که اولین گواهینامه مرکز آموزش مراقبت پرواز تحت عنوان ATO توسط سازمان هوانوردی غیرنظامی عمان مورد تأیید قرار گرفت.

آکادمی هوانوردی عمان یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت توسعه سرمایه گذاری ملی عمان (TANMIA) ، سازمان عمان برای مشارکت برای توسعه عمان (OAPFD)، هلیکوپترهای ایرباس، شرکت سرمایه گذاری الحسن و صندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.

بر اساس قرارداد منعقدشده میان شرکت چینی صنایع دایموند ایرکرفت و آکادمی هوانوردی عمان در اکتبر 2019، شش فروند دی‌ای۴۰ دیاموند تک موتوره و دو فروند دیاموند دی‌ای۴۲ دو موتوره خریداری شد.

آکادمی هوانوردی عمان برای نخستین بار یک شبیه‌ساز بوئینگ ۷۳۷ مکس در آوریل 2022 خریداری کرد که در منطقه همتا ندارد.

شهرستان صُحار یکی از شهرستان‌های استان باطنه شمالی در منطقهٔ باطنه و بزرگ‌ترین بندر تجارتی کشور پادشاهی عمان است.

این نوشته در گردشگری ارسال شده و با برچسب گذاری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *