شهرداری ظفار از رویدادهای موسم خریف در این استان رونمایی کرد

گردشگری – عمان چنس: دکتر احمد الغسانی، رئیس شهرداری ظفار، از جزئیات برنامه‌های جشنواره های موسم خریف 2024 استان ظفار رونمایی کرد. این فصل شاهد رویدادهای متنوع و جذابی از جمله “نخستین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی تئاتر ظفار” خواهد بود که با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر جهان به مدت 10 روز برگزار می‌شود.

برجسته‌ترین رویدادها موسم خریف ظفار در سال جاری

روستای سنتی: محیط‌های ظفار را به تصویر می‌کشد و شامل تئاتر برای هنر و رویدادها، رستوران‌های محلی، بازارهای سنتی و نمایشگاه‌های صنایع دستی است.
میدان اتین: شامل یک نمایشگاه مصرفی، منطقه بازی، رقص نور و لیزر، نمایش‌های پهپادی، یک تئاتر سیار و رستوران‌ها و کافه‌ها است.
پارک‌های عمومی: پارک‌های عوقد و صلاله شاهد رویدادهای متنوعی از جمله بازی‌ها، نمایش‌های هنری، نمایشگاه‌ها و رستوران‌ها خواهند بود.
رویداد “آشپزخانه ملل”: فرصتی برای امتحان کردن غذاهای مختلف از سراسر جهان
رویدادها در هوانا ریزورت: گزینه‌های متنوع غذایی و نمایش‌های خانوادگی و تئاتری را ارائه می‌دهد.
رویدادها در سراسر استان: شامل مسابقات اتومبیل‌رانی، نمایش‌های فرهنگی و مسابقات سنتی است.

شهرداری ظفار بر اهمیت همکاری با طرف‌های مختلف از جمله وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، بخش خصوصی و جامعه محلی برای تضمین موفقیت این فصل تأکید کرد. همچنین از نقش رسانه‌ها در تبلیغ رویدادها و جذب بازدیدکنندگان قدردانی می کند.

پیش‌بینی شهرداری ظفار متمرکز بر جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان داخل و خارجی از این استان است و نهایت تلاش خود را برای تنوع رویدادها و فعالیت‌ها در «موسم خریف ظفار ۲۰۲۴» ارائه می‌دهد.

جشنواره‌ای برای تمام سلیقه‌ها

جشنواره بین‌المللی تئاتر ظفار، به عنوان شاخص‌ترین رویداد این فصل، فرصتی برای مخاطبان فراهم می‌کند تا از نمایش‌های تئاتری فاخر با فرهنگ‌های مختلف و گویای غنای هنر نمایش در سطح جهان لذت ببرند. علاوه بر این، برنامه شامل کنسرت‌های موسیقی با حضور ستارگان جهان عرب و همچنین رویدادهای فرهنگی و تفریحی برای تمام سنین خواهد بود.

فصلی طولانی‌تر برای بهره‌مندی از جاذبه‌های گردشگری

لازم به ذکر است که جشنواره موسم خریف ظفار در سال جاری از 45 روز به 90 روز تا پایان ماه سپتامبر افزایش یافته است تا به بازدیدکنندگان فرصتی بیشتر برای لذت بردن از زیبایی‌های منطقه و رویدادهای مختلف آن داده شود. این امر به گردشگران این امکان را می‌دهد تا با آرامش و بدون عجله سفر خود را برنامه‌ریزی کرده و از تمامی جاذبه‌های گردشگری ظفار بهره‌مند شوند.

ترویج گردشگری خاص

دکتر الغسانی بر تلاش شهرداری ظفار برای ترویج «گردشگری خاص» در منطقه تأکید کرد. یکی از این نوع گردشگری‌ها، «گردشگری تئاتر» است. شهرداری ظفار در صدد است تا با همکاری سایر نهادها، حضور این نوع گردشگری را تقویت و ارائه آن را تکمیل کند. جزئیات نخستین جشنواره تئاتر در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

 

 

منبع: عمان ثبت به نقل از الرویه

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *