جابجایی ۹۳ میلیون تن کالا از طریق بنادر عمان در سال ۲۰۲۳

اقتصادی – عمان چنس: در طول سال ۲۰۲۳، بنادر عمان بیش از ۹۳.۲ میلیون تن کالا جابجا کردند که با ۹۱.۸ میلیون تن در سال ۲۰۲۲ قابل مقایسه است.

خبرگزاری عمان روز شنبه گزارش داد که بنادر عمان در سال ۲۰۲۳ به افزایش ۱.۵ درصدی در حجم جابجایی محموله‌های عمومی، مایع و فله دست یافته است.

بنادر عمان همچنین شاهد افزایش ۴.۳ درصدی در تعداد کشتی‌های پهلو گرفته در سال ۲۰۲۳ بودند. تعداد کشتی‌ها به حدود ۱۱۰۰۵ فروند رسید.

ورود ۲۲۹ کشتی کروز به بنادر با بیش از ۵۹۹ هزار مسافر در طول سال ۲۰۲۳ ثبت شده است، که افزایش ۱۹۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

با توجه به تقویت بخش لجستیک عمان، وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری در بندر ماهی «ضلکوک» را از طریق مناقصه عمومی ارائه کرد تا مدیریت، بهره‎برداری، توسعه و فعال‎سازی تجاری آن به بخش خصوصی داخلی و بین‌‎المللی واگذار شود.

در طول سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، این وزارتخانه همچنین پروژه‎ای را برای ایجاد یک اسکله معدنی در «منجی» برای سرمایه‌گذاری از طریق مناقصه عمومی ارائه کرد که پس از توافق با وزارت انرژی و مواد معدنی صورت گرفت.

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات عمان به طور مداوم با همکاری اپراتورهای بندری و همه شرکای استراتژیک به دنبال توسعه بنادر کشور و افزایش ظرفیت آنها است. از این رو، حجم صادرات و واردات از طریق بنادر دریایی عمان افزایش می‌یابد.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *