بیش از 2 میلیارد دلار مازاد تجاری عمان در ژانویه امسال

اقتصادی – سایت تجارت ایران و چین: تراز تجاری  عمان در پایان ژانویه ۲۰۲۴ حدود ۸۷۷ میلیون ریال عمانی (۲.۲۷ میلیارد دلار) مازاد ثبت کرد، که با ۶۸۶ میلیون ریال عمانی ( ۱.۷۸ میلیارد دلار) در مدت مشابه سال قبل قابل مقایسه است.

 

صادرات بیش از 2 میلیارد ریالی عمان

به گزارش مرکز ملی آمار و اطلاعات عمان، صادرات کالا در ژانویه به دو میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال عمانی (۵.۹۸ میلیارد دلار) رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۷ درصد افزایش داشت.

سهم واردات عمان نزدیک به 1.5 میلیارد ریال

همچنین ارزش واردات کالا به یک میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال عمانی (۳.۷ میلیارد دلار) رسید که افزایش ۱۰.۶ درصدی داشته است.

در بین کالاهای صادراتی؛ محصولات معدنی بیشترین ارزش را در بین کالاهای غیرنفتی به خود اختصاص داد و با افزایش ۱۱۵.۹ درصدی به ۳۵۶ میلیون ریال عمانی (۹۲۴ میلیون دلار) رسید. پس از آن محصولات فلزی با ۱۲۲ میلیون ریال عمانی (۳۱۶ میلیون دلار) و ۲۱.۳ درصد افزایش قرار دارند.

محصولات صنایع شیمیایی با ۸۶ میلیون ریال عمانی (۲۲۳.۴ میلیون دلار) و کاهش ۱۱.۲ درصدی در رده بعدی‌‎اند.

در بین کالاهای وارداتی؛ محصولات فلزی با ثبت ۴۷۰ میلیون ریال عمانی (۱.۲۲ میلیارد دلار) و افزایش ۱۵ درصدی، بیشترین ارزش را داشتند. پس از آن ماشین آلات، لوازم خانگی، تجهیزات الکتریکی و قطعات آن‌ها و تجهیزات ضبط و پخش صدا با ارزش ۲۰۷ میلیون ریال عمانی (۵۳۷.۷ میلیون دلار) و رشد ۱۰.۹ درصدی قرار دارند.

عربستان در صدر دریافت کنندگان صادرات غیر نفتی از عمان

عربستان سعودی در صدر دریافت کنندگان صادرات غیرنفتی از عمان قرار داشت و ارزش صادرات به آن با ۸۲ درصد افزایش به ۱۰۳ میلیون ریال عمانی (۲۶۷.۵ میلیون دلار) رسید.

در حالی که امارات متحده عربی در صدر فهرست صادرات مجدد از عمان قرار گرفت و ارزش صادرات مجدد به آن در ماه ژانویه به ۳۱ میلیون ریال عمانی (۸۰.۵ میلیون دلار) رسید.

امارات همچنین با رشد ۴.۲ درصدی و ۳۱۵ میلیون ریال عمانی (۸۱۸.۳ میلیون دلار) رتبه اول را در فهرست کشورهای صادرکننده کالا به عمان دارد.

 

منبع: سندباد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *