کاهش قیمت کل واردات در عمان

شاخص قیمت کل واردات (IPI) در سلطنت عمان تا پایان سه ماهه سوم سال 2023 نسبت به دوره مشابه در سال 2022، با کاهش 4.7 درصدی مواجه شد، که به دلیل کاهش جمعی در بیشتر بخش‌های تشکیل دهنده این شاخص عمومی اتفاق افتاده است.

به گزارش عمان چنس به نقل از خبرگزاری عمان، در جدیدترین گزارش کاهش IPI به شرح زیر اعلام شد: 0.8 درصد در گروه ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، 5.4 درصد در گروه کالاهای تولیدی، 3.1 درصد در گروه مواد غذایی و دام، 16.2 درصد در گروه سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و مواد مشابه، 2 درصد در گروه مواد خام غیر قابل خوراک (غیر از سوخت) و 2.9 درصد در گروه نوشیدنی‌ها و تنباکو.

از سوی دیگر، گروه مواد شیمیایی و مواد مرتبط افزایشی 3.8 درصدی را در IPI خود ثبت کردند، در حالی که گروه محصولات تولیدی متفرقه با کاهش 1.4 درصدی در IPI خود روبرو شدند.

در این گزارش آمده است: نسبت به سه ماهه دوم سال 2023، IPI با کاهش 7.2 درصد روبه‌رو شد. در این مقایسه، گروه ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل با کاهش 16.1 درصدی در IPI خود روبرو شدند و در مرتبه بعدی IPI محصولات تولیدی با کاهش 9.9 درصد، به ترتیب توسط محصولات متفرقه (5.3 درصد)، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی و مواد مرتبط (6.2 درصد) و نوشیدنی‌ها و تنباکو (3.2 درصد) در جایگاه‌های بعدی دنبال شد. با این حال، گروه غذا و دام با افزایش 4.1 درصد به همراه گروه مواد خام غیر قابل خوراک (غیر از سوخت) افزایشی 1.5 درصدی را به ثبت رساندند.

 

 

منبع: روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *