بهترین صادرات محصولات ایرانی به عمان کدام است؟

اقتصادی- عمان چنس: صادرات به کشور عمان به عنوان یک فرصت امیدوارکننده برای آن دسته مشاغلی است که به دنبال گسترش دامنه جهانی خود هستند. این کشور با اقتصاد رو به رشد و موقعیت جغرافیایی استراتژیکی که دارد به یک بازار بسیار عالی برای کالاهای مختلف تبدیل شده است. برای موفقیت در بازار داغ صادرات محصولات ایرانی به عمان، تحقیقات در مورد بازار آنجا، مقررات محلی و ترجیحات فرهنگی این کشور را در اولویت کار خود قرار دهید. در این مقاله در مورد صادرات محصولات ایرانی به عمان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

معرفی بهترین محصولات ایرانی صادراتی

 ایران با صادرات طیف وسیعی از محصولات و خدمات به کشور عمان توانسته موفق ظاهر شود و روابط تجاری قوی بین خود و عمان را تقویت کند. در ادامه انواع محصولاتی که صادرات قوی و پررونقی به عمان دارند را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

1- فرش و روفرشی ایرانی

فرش، قالی و حتی روفرشی‌های ایرانی به دلیل نقش و نگار و کیفیت خاصی که دارند در بین مردم عمان شهرت یافته‌اند. ایران به دلیل ارائه فرش‌های با طرح‌های منحصر به فرد توانسته بازار پررونقی را در عمان ایجاد کند که در آن مصرف‌کنندگان ارزش فرهنگی و هنری این شاهکارها را بهتر درک می‌کنند. رنگ‌های پر جنب و جوش و نقش‌های خوش رنگ و لعاب باعث شده فرش ایرانی به یک کالای پرتقاضا در بین خانواده‌های عمانی تبدیل شود. البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در عمان فرش دستیافت ایرانی بازار و طرفدار خوبی ندارد. از طرفی فرش‌های ماشینی ایرانی هم رقبایی از ترکیه و مصر و حتی چین دارند.

2-پسته و سایر مغزها

ایران را به جرات می‌توان بزرگترین تولید کننده پسته و انواع خشکبار در جهان دانست که به دلیل کیفیت ممتاز، تازگی و تنوع زیادی که دارد مورد توجه مصرف‌کنندگان عمانی قرار می‌گیرد. در میان انواع مختلف آجیل‌ها و مغزهای ایرانی، پسته به یکی از کالاهای اصلی خانواده‌های عمانی تبدیل شده است که نشان‌دهنده موفقیت صادرات آجیل ایران با توجه به تقاضای بالای این کالای صادراتی به عنوان یک تنقلات سالم و مغذی است. علاوه بر آن چون جمعیت زیادی از عمان را مهاجران هندی تشکیل می دهند و مردم هند به بادام علاقه زیادی دارند، بنابراین صادرات بادام ایرانی به عمان نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

3-زعفران

زعفران که آن را با نام طلای سرخ ایران می‌شناسند، یک ادویه ممتاز و خاص به شمار می‌رود که در عمان محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در غذاهای عمانی از زعفران به دلیل طعم بی نظیر و رنگی که دارد در اغلب غذاهای استفاده می‌شود که طعم و بوی متفاوتی نیز به غذا می‌بخشد. زعفران ایرانی که کیفیت بالا و بی‌نظیری دارد توانسته به یکی از عناصر مورد‌علاقه در آشپزخانه‌های عمانی تبدیل شود و به همین دلیل به رشد صادرات زعفران ایرانی نیز کمک شایانی کند.

4-خرما

کشور عمان با وجود اینکه دارای درختان خرما است ولی باز هم تمایل زیادی به خرماهای ایرانی دارد. خرماهای ایران به دلیل کیفیت بالا و طعم بی‌نظیری که دارد توانسته به یکی از کالاهای اصلی صادرات به عمان تبدیل شود. از جمله ویژگی‌هایی مانند شیرینی، بافت و ارزش غذایی خرمای ایرانی توانسته به محبوبیت آن در بین مردم عمان کمک کند و تقاضای بالای این محصول درعمان را برآورده کند.

5-محصولات پتروشیمی

صنعت پتروشیمی ایران که یکی از قوی‌ترین‌ها در خاورمیانه به شمار می‌رود، طیف وسیعی از محصولات را با کاربردهای مختلف تولید می کند. این محصولات که شامل مشتقات پتروشیمی و مواد اولیه می‌شود توانسته در چشم انداز صنعتی عمان جای خود را باز کند. همکاری دو کشور ایران و عمان در بخش پتروشیمی توانسته تا حد زیادی از زیرساخت‌ها و توسعه صنعتی کشور عمان حمایت کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *