تحولی بزرگ به نفع گردشگری با مجهز شدن خیابان های عمان به گوگل مپ

شرکت گوگل با همکاری سازمان ملی بررسی و وزارت دفاع، پروژه ای را در جهت راه اندازی سرویس گوگل مپ در خیابان های عمان آغاز کرده است.

به گزارش عمان چنس به نقل از مسقط دیلی، وزارت حمل و نقل همراه با وزارت دفاع، پروژه مجهز کردن خیابان ها به مسیریابی گوگل را شروع کرده است. سرویس های مجهز به گوگل کمک کرده است که کاربران بتوانند با تصاویر پانوراما مسیرهای خیابانی را بهتر تشخیص دهند .

کاربران قادر خواهند بود که تصاویر خیابان های استان های عمان را در نقشه گوگل به صورت 360 درجه بررسی و کاوش کنند. انجام این پروژه تا پایان سال 2025، ادامه خواهد داشت. این پروژه طی دو مرحله اصلی انجام می شود. مرحله اول از شهرهای مسقط، سحر و صلاله و در مرحله دوم مربوط به سایر شهرها می شود.

این پروژه مجهز کردن خیابان ها به سرویس گوگل مپ، کمک می کند تا توریست ها و گردشگران در زمان سفر و بازدید بهتر بتوانند مسیر دلخواه خود را پیدا کنند. در این پروژه تمام مکان های گردشگری از جمله جاذبه های توریستی، نقاط مهم دینی و حتی مکان های تفریحی، نیز تعبیه خواهد شد و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

با شروع این پروژه در ابتدای سال 2024، می توان چشم اندازهای جذابی در جهت توسعه دیجیتال نقشه های مسیریابی خیابانی عمان و حتی تقویت پایه های گردشگری و توریستی را پیش بینی کرد. حتی افرادی که امکان مسافرت یا حتی بازدید از محل های مختلف و صعب العبور را ندارند، به عنوان مثال دچار معلولیت حرکتی هستند، می توانند از طریق این پروژه مسیریابی در عمان، مکان های مختلف را ببینند و لذت ببرند.

در واقع دولت عمان از این گردش های مجازی به عنوان تور مجازی نام می برد چرا که تمام خدامت را به صورت مجازی در اختیار تمام افراد قرار خواهد داد. این مدل تور های مجازی برای افزایش بازدید و جذب مخاطبان، قرار است مکان های منحصر به فرد عمان را در مسیرهای بازدید قرار دهد تا به جذب بازدیدکنندگان بیشتر و همچنین تقویت صنعت گردشگری، کمک کند. کسب و کارهای بین المللی نیز می توانند از طریق این پلتفرم بین المللی، کار خود را رونق داده و آن را گسترش دهند.

 

انتهای پیام/

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *