مؤسسه عمومی شهرک‌های صنعتی عمان (مداین) افتتاح فاز اول پروژه شهرک صنعتی عبری واقع در استان الظاهره را جشن گرفت.

به گزارش عمان چنس، نجیب بن علی الرواس، استاندار استان الظاهره،در این مراسم تاکید کرد که افتتاح فاز اول پروژه شهر صنعتی عبری در راستای برنامه‌های دولت با هدف توزیع توسعه اقتصادی بین استان‎های مختلف صورت می‌گیرد و از اولویت‌‎های چشم‎انداز «عمان ۲۰۴۰» برای ایجاد فضای رقابتی جهت جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

مدیرکل شهرک صنعتی عبری نیز توضیح داد که مساحت کل شهرک صنعتی تقریباً ۱۰ میلیون متر مربع است که توسعه فاز اول آن ۳ میلیون متر مربع و هزینه سرمایه‌گذاری‌اش بالغ بر ۹ میلیون ریال عمانی است.

او با اشاره به وجود فعالیت‎های مختلف صنعتی، تجاری و خدماتی در یک مکان یکپارچه در این پروژه خاطرنشان کرد: سرمایه‌‎گذاری‌‎ها در این شهر به ۱۰ پروژه با حجم سرمایه‌‎گذاری اولیه ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال عمانی افزایش یافته است و تعدادی از پروژه‌‎های عملیات عمرانی و بازسازی در شهرک صنعتی آغاز شده است.

پروژه توسعه فاز اول شهر صنعتی عبری شامل اجرای مجموعه‌ای از خدمات مانند شبکه جاده‎ای به طول ۱۷.۸ کیلومتر و شبکه آب به طول ۲۴.۷ کیلومتر با شبکه سیستم‎های آتش نشانی، شبکه‌‎های زه‌کشی فاضلاب، سد حفاظتی و حصار امنیتی است.

مراسم افتتاحیه شاهد امضای قراردادهای سرمایه‌‎گذاری شهرک صنعتی عبری ۴ به ارزش ۷ میلیون ریال عمانی هم بود که به راه‌‎اندازی کارخانه‎ای در حوزه صنایع نفت و گاز، کارخانه‌‎ای در حوزه صنایع غذایی ویژه «قهوه برشته شده و مشتقات آن»، کارخانه‌ای در حوزه صنایع تولیدی ویژه «زغال سنگ و مشتقات آن» و پروژه صنایع سبک «ورق مقوا» اختصاص دارد.

منبع: سند باد

انتهای پیام/