ماهواره عمانی «امان 1» اولین تصاویر گرفته شده از فضا را ارسال کرد

ماهواره عمانی «امان 1»، متعلق به شرکت عمانی «Etco Space»، اولین تصاویر از برخی مناطق عمان را که از فضا گرفته است، ارسال کرد.

به گزارش عمان چنس، تصاویر ماهواره‌ای منتشر شده، بندر صحار، منطقه آزاد صحار، و کوه‌های الحجر غربی در ولایت عبری را نشان می‎دهند.

شرکت مالک این ماهواره در بیانیه‌ای توضیح داد که این تصاویر به منزله اعلام تکامل سیستم عملیاتی از لحظه پرتاب ماهواره به مدار پایین زمین، و همچنین آمادگی آن برای عملیات در مدار پایین با دریافت تصاویر ماهواره‎ای و پردازش آنها با کارایی بالا است.

ماهواره «امان 1» اولین ماهواره عمانی است که نوامبر 2023 به منظور گرفتن تصاویر ماهواره‎ای، رصد زمین و سنجش از دور، از پایگاه پرتاب فضایی کالیفرنیا، در ایالات متحده آمریکا، به مدار پایین زمین پرتاب شد.

عمان به دنبال یافتن جای پایی در دنیای فضاست و با پیوستن به چندین قرارداد و معاهده بین‎المللی مرتبط با حوزه فضا و همچنین ایجاد چندین پروژه، جذب سرمایه‎گذاری‌های مرتبط با علوم فضایی در این زمینه گام برداشته و بر روی یک ماهواره عمانی هم کار می‎کند که انتظار می‎رود در سال 2025 به فضا پرتاب شود.

عمان همچنین «منطقه 88» را در منطقه اقتصادی الدقم برای پروژه‌های مرتبط با علوم و صنایع فضایی و فناوری‌های پیشرفته ایجاد کرده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *