محبوب ترین نوشیدنی های عمانی کدام است؟

گردشگری. عمان چنس: در شهر زیبا و پر از جاذبه مسقط، جایی که کوه‌ها با دریا تلاقی می‌کنند، ترکیبی تکرارنشدنی از فرهنگ، تاریخ و لذت‌های آشپزی در انتظار شماست. در بین همه غذاها و انواع خرماها و خوراکی‌های موجود در کشور عمان، نوشیدنی‌هایی نیز وجود دارند که منحصربه‌فرد این کشور بوده و بسیاری از گردشگران و مسافران را مسحور خود می کنند. اگر شما هم قصد سفر به کشور عمان را دارید، بهتر است در مورد نوشیدنی‌های این کشور اطلاعات کسب کنید و حتماً آن‌ها را در یکی از رستوران‌ها و یا کافه‌های سطح شهر امتحان کنید.

قهوه عربی

قهوه عربی که به دلیل طعم و بافت خاص خود مشهور است، جایگاه بالایی در فرهنگ عمانی دارد. در مسقط، این قهوه صرفاً یک نوشیدنی نیست؛ بلکه قهوه نماد گرما و سنت است. برخلاف قهوه معمولی، قهوه عمانی بادقت با پودر هل مخلوط می‌شود و دم‌آوری منحصربه‌فرد خود را دارد. این قهوه در مجالس اجتماعی، جشن‌ها و مهمانی‌ها نقشی اساسی دارد. مرسوم است که مردم عمانی این قهوه لذت‌بخش را با همسایگان خود به اشتراک می‌گذارند، پیوندها را تقویت می‌کنند و اهمیت فرهنگی ریشه‌دار این نوشیدنی باستانی را به نمایش می‌گذارند. قهوه عربی که اغلب با حلوای عمانی ترکیب می‌شود، مظهر ذات شیرین و خوش‌طعم مهمان‌نوازی عمانی است.

بیشتر بخوانید:

کرک چای

یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های موجود در جهان، چای است. در عمان چای منحصربه‌فردی سرو می‌شود که به آن چای کرک گویند. این چای متمایز عمانی تلفیقی از چای سنتی و مجموعه‌ای از ادویه‌ها است که پس از دم‌کردن برای تزریق طعم‌های غنی به آن اضافه شده است. جوز هندی، زنجبیل، شیر و عسل را به چایی  دم کشیده اضافه می‌کنند تا سمفونی از طعم‌ها ایجاد شده و تجربه معمول نوشیدن چای را به یک سفر فرهنگی ارتقا دهند.

شیر ترش عمانی

در گرمای عمان، شیر ترش عمانی به‌عنوان یک نوشیدنی باطراوت و منحصربه‌فرد ظاهر می‌شود. شاید نام این نوشیدنی کمی عجیب به نظر بیاید؛ اما در روزهای گرم کشور عمان، این نوشیدنی خنک به عنوان یک نجات‌دهنده‌ برای شما خواهد بود. این ترکیب خنک‌کننده که با ترکیب ماست و دوغ ساخته شده است، گواهی بر نبوغ عمانی در تولید نوشیدنی‌های کاملاً مناسب با آب‌وهوا است. گیاهان معطر مانند هل، نعناع یا زیره به طعم آن عمق می‌دهند و آن را به یک معجون سرد، شور و دلپذیر تبدیل می‌کنند. شیر ترش عمانی که به طور گسترده در تمام شهرهای عمان در دسترس است، نه‌تنها در برابر آفتاب سوزان لذت خنکی را به شما می‌دهد؛ بلکه بستر آشنایی شما را نیز بافرهنگ و طمع‌های اصیل عمانی فراهم می‌کند.

شربت آمارالدین یا خمارالدین

با فرارسیدن تابستان عمان، مسقط به شربت آمارالدین یا خمارالدین روی می‌آورد تا گرمای بی‌امان را شکست دهد. این شربت که از خیساندن برگ‌های خشک زردآلو برای مدت طولانی به دست می‌آید، چیزی بیش از یک نوشیدنی ساده است. شرب عمادالدین در اصل یک اکسیر تابستانی است. این نوشیدنی گوارا که برای کمک به هضم غذا و کاهش دمای بدن ارائه می‌شود، بادقت تهیه شده است. شربت آمارالدین با افزودن آب، یخ و شکر به یک اکسیر دلپذیر برای رفع تشنگی تبدیل می‌شود.

نوشیدنی تمرهندی

در خیابان‌های مسقط، جایی که هوا مملو از انرژی شلوغ زندگی روزمره است، نوشیدنی تمرهندی به‌عنوان یک نوشیدنی دوست‌داشتنی خودنمایی می‌کند. تمرهندی، یکی از عناصر ارزشمند در غذاهای عربی است که در این سمفونی ترش‌وشیرین نقش اصلی را دارد. شربتی که با کوبیدن تمرهندی و مخلوط‌کردن آن با شکر و آب درست شده است، طعم طراوت بخشی را ارائه می‌دهد. نوشیدنی تمرهندی که سرد سرو می‌شود و با یخ تزیین می‌شود، در طول ماه‌های گرم تابستان به نوشیدنی موردعلاقه عمانی‌ها و مسافران این کشور تبدیل می‌شود و تمایل عمانی‌ها را برای تبدیل مواد سنتی به نوشیدنی‌های لذت‌بخش و خنک نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *