پایان یک ماموریت؛ دیدارهای خداحافظی سفیر ایران در عمان

علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان در روزهای پایانی ماموریت خود در مسقط  دیدارهایی با مقامات کشور عمان برای خداحافظی انجام داد.

به گزارش عمان چنس، در یکی از این دیدارها علی نجفی با سالم بن ناصر العوفی وزیر انرژی و معادن، طاهر بن سالم العمری رئیس بانک مرکزی و فیصل بن عبدالله الرواس رئیس اتاق بازرگانی و صنایع عمان به گفت و گو نشست.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسقط  در دیداری دیگر با قیس بن محمد الیوسف وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه‌گذاری و‌ رئیس طرف عمانی کمیسیون مشترک همکاری‌های دو‌ کشور به گفت و گو پرداخت.

 

علی نجفی، با اسعد بن طارق، معاون نخست وزیر عمان در روابط و همکاری‌های بین المللی و نمایند ویژه سلطان دیدار کرد و از حمایت‌های سلطان، دولت و مردم عمان تشکر کرد.

اسعد بن طارق نیز از کمک‌های سفیر ایران در تقویت روابط دو جانبه تشکر و قدردانی کرد.

موسی فرهنگ از دیپلمات‌های قدیمی وزارت خارجه به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان انتخاب شده است و به زودی ماموریت خود را در عمان آغاز می‌کند.

علی نجفی که متولد ۱۳۴۹ شهر بابل است. دارای مدارک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه تهران ۱۳۷۲، کارشناسی ارشد روابط بین الملل (‌دیپلماسی و سازمان‌های بین‌المللی ) از دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه ۱۳۷۵ و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران در مرحله رساله است.

نجفی خوشرودی همچنین  به عنوان کارشناس حوزه معاونت امور حقوقی و بین‌المللی، کارشناس حوزه معاونت اروپا و ‌آمریکای وزارت خارجه، دبیر دوم، مسئول بخش اقتصادی و کاردار موقت سفارت جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان، معاون اداره اول کشورهای مشترک المنافع و رئیس اداره دوم کشورهای مشترک المنافع و همسایگان شمال‌غربی وزارت امور خارجه فعالیت کرده است.

 

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران  در مسقط همچنین در طی سال‌های  ۱۳۹۱ – ۱۳۹۵ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان به فعالیت پرداخته است و پس از آن از در طی سال‌های ۱۳۹۵ – ۱۳۹۹ نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بوده است.

نجفی خوشرودی از هفتم خرداد ۱۳۹۹ تا تاریخ اعزام به مسقط  در سمت مشاور وزیر امور خارجه به فعالیت مشغول بوده است.

 

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *