وادی ضم؛ منطقه‌ای سرسبز همراه با حوضچه‌هایی عمیق و پرآب

جاذبه های گردشگری عمان-عمان چنس

در قلب منطقه‌ی الظاهره عمان، منطقه‌ای سرسبز همراه با حوضچه‌هایی عمیق و پرآب وجود دارد که شما را به چالش‌های مختلف دعوت می‌کند و در صورتی که این دعوت را پاسخ گویید، تجربه‌ای متفاوت از طبیعت‌گردی را به شما هدیه می‌کند.

به گزارش عمان چنس،وادی ضم، منطقه‌ای است که سطوح سنگی و ستبرش کسانی را که به آفرود علاقه دارند، به سوی خود فرا می‌خواند. غیز از تابستان گرم منطقه، که وادی را کاملا خشک و بایر می کند، در بقیه فصول سال، پذیرای شما خواهد بود.

مدت زمانی که در این وادی هستید با موقعیت‌های هیجان انگیز زیادی مواجه خواهید شد و مهارت‌‌‌های طبیعت گردی شما را بیش از پیش به چالش می‌کشد. پس اگر علاقه دارید خود را محک بزنید، به این مکان زیبا و بکر حتما سر بزنید و لحظه‌ای فرصت را از دست ندهید.

اگر تجربه‌ای سراسر هیجان انگیز می خواهید داشته باشید، همین الان آماده سفر شوید.

وادی ضم کجاست؟

قبل از هر چیز باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به این وادی، علاوه بر رانندگی در جاده، باید در مسیری خاکی نیز رانندگی و سپس قسمتی از راه را پیاده‌روی کنید.

برای رسیدن به این وادی یکی از مطلوب‌ترین راه‌ها، رانندگی یک ساعته در جاده‌ی ایبری است. این جاده خلوت است و در عین حال اگر کمی دقت کنید متوجه کندوهای عسل وحشی نیز خواهید شد که منظره‌ی جالب و منحصر به فردی را به جاده‌ی مورد نظر می‌دهد. فراموش نکنید برای ردیابی بهتر مسیر، می‌توانید از گوگل‌مپ استفاده کنید.

اما برای رسیدن به وادی علاوه بر رانندگی یک ساعته،باید چند دقیقه‌ای را در مسیری خاکی رانندگی کنید. هنگامی‌که به ورودی وادی می‌رسید متوجه انواع ماشین‌های آفرودی که در همین منطقه پارک شده‌اند، خواهید شد.

همینطور که کمی قبل‌تر گفته شد، اکنون باید بند کفش‌های خود را محکم ببندید و برای یک پیاده‌روی چالش بر‌انگیز آماده شوید. این پیاده‌روی با پیاده‌روی‌‌‌های معمول فرق دارد! شما نیاز به کفش‌های هوشمندی دارید که گام‌‌های شما را بر روی سطح سنگ‌های صاف و لغزنده وادی محکم کند، زیرا این سنگ‌ها به شدت لغزنده هستند.

جاذبه های گردشگری عمان-عمان چنس

لوازم مورد نیاز برای سفر

در قسمتی از مسیر شما با جاده‌ای خاکی و ناهموار مواجه هستید، پس برای جلوگیری از هر گونه مشکل، ماشین 4×4 ، تنها وسیله‌ی نقلیه ‌ایست که این طبیعت بکر به شما اجازه می‌دهد با آن رانندگی کنید، از رانندگی با ماشین آفرود در طبیعتی بکر نهایت لذت را ببرید.

همانطور که قبلا به آن اشاره شد، سطوح سنگی و مسطح این منطقه به شدت لغزنده است، حتما برای راهپیمایی و حفظ تعادل در این منطقه از کفش‌های هوشمند با چسبندگی بالا استفاده کنید. از پوشیدن کفش‌های بندی، طبی، صندل و… خودداری کنید. اطمینان حاصل کفش کاملا پای شما را پوشش می‌دهد تا از هرگونه آفتاب‌سوختگی شدید پوستی، تبخیر آب بدن جلوگیری می شود؛ اما دقت کنید که کفش منافذ لازم برای تهویه‌ی هوا را داشته باشد تا باعث عارضه‌ای در پای خود نشوید، پس از اطمینان حاصل کردن از تناسب کفش خود، این مسافت را با دقت و گام‌های حساب شده طی کنید تا از هر گونه حادثه جلوگیری شود.

این منطقه دارای حوضچه‌هایی بسیار عمیقی است که آب باران‌های موسمی را در خود نگهداری می‌کند، پس برای عبور از این مناطق فراموش نکنید طناب‌های محکم و متناسب به همراه داشته باشید. زیرا با توجه به عمق حوضچه‌ها شنا کردن بدون لوازم پشتیبان ریسک بزرگی است.
حتما حتما همراه خود، خوراکی‌‌ها و میان‌وعده‌‌ی کافی به همراه داشته باشید، زیرا این منطقه حالتی بکر و دست‌ نخورده دارد و شما نمی‌توانید رستوران یا اغذیه فروشی را در این حوالی بیابید.

از به همراه داشتن ذخیره‌ی آب کافی همراه خود اطمینان حاصل کنید؛ زیرا آب باران جمع شده در حوضچه‌های این منطقه قابل شرب نیست و نبود آب کافی ممکن است برای شما دردسر‌ساز شود.

لوازم حفاظتی مانند: سایه‌بان، عینک دودی، لباس نازک به همراه داشته باشید تا از تعریق و تبخیر آب بدن‌تان تا جای ممکن جلوگیری شود.
با توجه به وضعیت جغرافیایی و ویژگی‌های زمین شناسی این منطقه، ترجیحا به صورت گروهی به این منطقه سفر کنید تا در صورت بروز حادثه بتوانید از دیگر همسفران خود کمک بگیرید.

کیسه‌های ضدآب برای حفاظت از گوشی، دوربین و پاور بانک خود در حین عبور از حوضچه‌ها به همراه داشته باشید.

 

سیستم آنتن‌دهی و اینترنت گوشی خود را قبل از سفر چک کنید تا در صورتی‌که مسیر را گم کردید، بتوانید از طریق نقشه‌های گوگل‌مپ به راحتی مسیر خود را بیابید.
به طور کلی با توجه به آنچه که گفته شد، شما با سفر به این منطقه می‌توانید مهارت‌های خود را محک بزنید و در عین حال به دلیل تنوع در خصوصیات محیطی شما با انواع چالش‌های مختلف روبرو خواهید شد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *