گشت‌وگذاری در وادی الحوقین

رشته کوه‌های باشکوه، آب‌های زلال، درختان نخل چشم‌نواز و مزارع شگفت‌انگیزی در عمان واقع شده‌اند. وادی الحوقین یکی از جاذبه‌های کشور عمان است که در استان داخلیه قرار دارد و  سالیانه گردشگران زیادی برای ریلکس کردن و لذت بردن از زیبایی‌اش به آنجا مراجعه می‌کنند.

به گزارش عمان چنس،وجود نهرهای پر آب در طول سال، آبشارها و چشمه‌های زیبا و پرآب از جمله ویژگی‌های اصلی وادی الجوقین هستند. این وادی خصوصاً آخر هفته‌ها شلوغ می‌شود، چون گردشگران عاشق آبشارهای لاجوردی‌رنگش هستند. بدون شک، حضور در وادی الحوقین تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای هر گردشگری خواهد بود.

چگونه به وادی الحوقین برویم؟

فاصله وادی‌الحوقین تا استان مسقط تقریباً ۲ ساعت رانندگی است.

از طبیعت بکر منطقه لذت ببرید

چهار طرف وادی الحوقین در احاطه تپه‌ها و زمین‌های سرسبز است. قدم زدن ظهرگاهی در آبشارها تجربه‌ای دلنشین برای گردشگران است. آب‌تنی در آب‌های زلال و پاکیزه در این وادی توصیه می‌شود.

وادی الحوقین خصوصاً هنگام تعطیلات و اعیاد رسمی عمانی‌ها بسیار شلوغ است و فعالیت‌هایی مثل آواز خواندن، کباب درست کردن و طبل زدن مشاهده می‌شود.

اگر از مسقط به سمت وادی الحوقین در حرکت هستید، باید از میدان السویق به چپ بپیچید و راهی رستاق شوید. این شهر جاذبه‌های متعددی مثل قلعه، وادی بنی عوف و موزه دارد. در طول مسیر از کنار پایگاه نیروی هوایی سلطنتی عمان نیز عبور خواهید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *