گشت و گذاری در وادی دربات

وادی دربات یکی از نقاط دیدنی برای دوستداران طبیعت است.

به گزارش عمان چنس ، تپه‌های زیبا، آبشارهای پر آب و وجود یک دره سرسبز در اطراف تپه‌ها باعث جذابیت دوچندان وادی دربات شده‌اند. همچنین، غارهای کوچکی در سرتاسر وادی دربات یافت می‌شوند. این وادی برای گشت‌وگذارهای خانوادگی یا دورهمی‌های دوستانه اکیداً توصیه می‌شود. در طول فصل خریف (فصل باران‌های موسمی) وادی دربات مملو از بومیان و گردشگرانی است که برای لذت بردن از فضای سرسبز، در آنجا حضور دارند. مغازه‌ها و رستوران‌های دنج متعددی هم در این وادی احداث شده‌اند و غذاهای خیابانی مثل ذرت بوداده، شاورما و بستنی می‌فروشند.
هزینه مورد نیاز: ۲۰ ریال عمان برای یک روز
تاریخچه وادی دربات: غارهای اطراف وادی توسط بومیان منطقه و بریتانیایی‌ها برای مقابله با نیروهای شورشی کمونیست در دهه ۱۹۷۰ میلادی مورد استفاده قرار می‌گرفتند.
گشت‌وگذار شبانه در وادی دربات: زندگی شبانه رونق زیادی در این وادی ندارد. کافه‌های هتل هیلتون و صلاله روتانا ریزورت به روی گردشگران باز هستند.
خرید در وادی دربات: هیچ فروشگاه خاصی در وادی دربات نیست. اگر می‌خواهید سوغاتی تهیه یا خرید کنید، به مراکز خرید یا سوق صلاله باید بروید. یکی از سوغاتی‌های مهم این منطقه خنجرهای نقره دست‌ساز است.
بهترین زمان برای سفر به وادی دربات: بهترین زمان برای بازدید از وادی دربات فصل باران‌های موسمی است. فصل باران‌های موسمی در منطقه ظفار به خریف معروف است و از ژوئن تا آگوست است. در این برهه زمانی، حوضچه‌های دربات مملوء از آب هستند و منظره‌ آبشارها واقعاً چشم‌نواز است. شترهای زیادی هم در فصل خریف در وادی دربات دیده می‌شوند. بسیاری از بومیان برای پیک‌نیک و طبیعت‌گردی، روانه درختان و فضای سبز این منطقه می‌شوند.
چگونه به وادی دربات برویم: برای رسیدن به این وادی می‌توانید به فرودگاه بین‌المللی صلاله بروید. فاصله این فرودگاه با وادی دربات یک ساعت است.
چگونه با هواپیما به وادی دربات برویم: بهترین راه برای رسیدن به صلاله، پرواز از مسقط یا دبی است. فرودگاه بین‌المللی صلاله با مسقط ۹۰ دقیقه و با دبی ۲ ساعت فاصله دارد. عمان ایر همیشه پرواز از این دو شهر به مقصد فرودگاه بین‌المللی صلاله دارد.
چگونه با خودرو به وادی دربات برویم: فاصله مسقط تا صلاله با خودرو، ۱۲ ساعت است. هر چند، در حین مسیر، از شهرها و روستاهای زیبایی عبور خواهید کرد. در طول مسیر می‌توانید در نزوا توقف کنید.۵ ساعت ابتدایی سفر در جاده بسیار دلنشین خواهد بود، اما در ادامه، کمی برای مسافران خسته‌کننده است، چون فقط چند میدان نفتی و زمین‌های بایر دیده می‌شوند.
چگونه با اتوبوس به وادی دربات برویم: به صورت روزانه، اتوبوس شهرهای عمان و دبی با صلاله تردد دارند. هزینه تردد با اتوبوس از تاکسی و هواپیما پایین‌تر است.
شایان ذکر است که هیچ‌گونه تجهیزات حمل و نقل عمومی در وادی دربات به چشم نمی‌خورد.

پرسش‌های رایج درمورد وادی دربات
غذای محلی وادی دربات چیست؟ در منطقه ظفار، محبوب‌ترین غذاهای محلی حلوا و شاورما هستند. حلوا یکی از دسرهای اصلی عمانی است که در ماه رمضان بسیار محبوب است و از گلاب، زعفران، آجیل و ژلاتین تهیه می‌شود.
شاورما محبوب‌ترین غذای خیابانی در وادی دربات است که از گوشت، آبلیمو، سیر، پیاز، ماست و انواع ادویه‌جات تهیه می‌شود. شاورما بره مشهورترین و خوشمزه‌ترین شاورما است.
با این حال، غذاهای گیاهی محدودی در وادی دربات یافت می‌شوند. با اینکه غذاهای هندی در این منطقه وجود دارند، اما ترجیحاً برای تهیه غذاهای هندی به رستوران‌های صلاله مراجعه کنید.
نزدیک‌ترین مکان به وادی دربات: صلاله در ۳۷ کیلومتری و مسقط در ۸۳۰ کیلومتری وادی دربات واقع شده‌اند. فاصله دوبی تا وادی دربات ۹۰۴ کیلومتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *