هتل‌شدن خانه‌ای با قدمت 300 سال در داخلیه عمان

بیت العلی، یک خانه سنتی در شهر الحمرا در داخلیه، به هتل تبدیل شده است. هدف از این اقدام پذیرایی از بازدیدکنندگان بین المللی است تا با فرهنگ و سنت عمانی‌ها آشنا شوند.

به گزارش عمان چنس، سلیمان العبری، مالک شرکت گردشگری سبز که این هتل را اداره می کند، در گفتگو با مسقط دیلی گفت: «ما این خانه قدیمی را به یک مکان همه‌جانبه برای مهمانان تبدیل کرده‌ایم. با اخذ مجوز لازم از وزارت میراث و گردشگری مشتاقانه منتظر ورود مهمانان هستیم.»

بیت العلی 9 اتاق دارد که برای پذیرایی از گردشگران از تمام نقاط جهان مجهز شده است.

عبری با تشریح اهمیت این خانه در حفظ سنت‌های عمانی گفت: «بیت العلی، خانه ای در روستای قدیمی الحمرا واقع شده است و یک سازه گلی 300 ساله محسوب می‌شود. این منطقه در احاطه کوه‌های سربه‌فلک‌کشیده و نخل‌های سرسبز قرار دارد.

بیت العلی که با استفاده از آجرهای گلی و سفالی سنتی ساخته شده است، آیینه‌ای از بیت الصفاح 400 ساله است که در الحمرا، یکی دیگر از خانه‌های گلی بازسازی‌شده پایدار است. در بیت الصفا، بازدیدکنندگان می‌توانند شیوه های سنتی مانند استخراج روغن از آجیل، برشته کردن و آسیاب کردن قهوه، تولید آرد، و پخت رخال (نوعی نان سنتی) را از نزدیک مشاهده کنند.

به طور کلی، منطقه الحمرا به خاطر خانه‌های سنتی متعددش شهرت دارد. قدمت برخی از این خانه‌ها بیش از صد سال است. گردشگران می‌توانند از این منطقه بکر بازدید کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *