تکذیب آمار خشونت خانگی بالا در عمان

وزارت توسعه اجتماعی عمان (MOSD) آنچه در رسانه‌های اجتماعی در مورد موارد خشونت خانگی علیه زنان در عمان منتشر شده است را تکذیب کرد و توضیح داد که تعداد پرونده‌های رسیدگی شده در سال 2022 بیش از 17 مورد نبوده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این وزارتخانه در توضیح این خبر گفت: «وزارت توسعه اجتماعی آنچه را که در شبکه‌های اجتماعی درباره آمارهای مربوط به خشونت خانگی درعمان منتشر می‌شود، پیگیری کرده است و نادرست بودن این آمار را تأیید می‌کند».

اخیراً مردم در شبکه‌های اجتماعی اظهارات غیررسمی را منتشر کرده‌اند که می گویند 75 درصد از موارد خشونت خانگی در عمان گزارش شده است.

وزارت دفاع توضیح داد: «پس از بررسی منبع، مشخص شد که آمار مذکور بر اساس مطالعه‌ای است که از سوی این وزارتخانه انجام شده است، مربوط به سال 2017 و مربوط به درک جامعه از موضوع خشونت خانگی است. این در نتایج پرسشنامه‌های نظری بر روی یک نمونه محدود آمده است و امکان اندازه گیری یا تعمیم نتایج آنها وجود ندارد.»

این وزارتخانه تایید کرده است که تنها 17 مورد پرونده همسرآزاری به مراجع ذی صلاح رسیده است.

به علاوه، این وزارتخانه از همه خواسته است که در هنگام انتشار یا بازنشر آمار و داده‌ها، صحت و اعتبار آن‌ها را بررسی کنند و اطلاعات را از منابع رسمی به دست آورند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *