امضای تفاهم‌نامه اقتصادی بین عمان و عربستان

صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) قرار است 5 میلیارد دلار در طیف گسترده ای از پروژه‌ها در عمان سرمایه گذاری کند. هدف این سرمایه گذاری‌ها تحریک تنوع اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی در داخل عمان است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، سازمان سرمایه گذاری عمان (OIA) این تعهد را با امضای یادداشت تفاهم با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی رسمی کرده است. هدف از این قرارداد تقویت همکاری‌ها و شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری جدید بین عربستان سعودی و عمان است.

در مراسم امضای قرارداد در ریاض، عبدالسلام المرشیدی، رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان، یاسر الرمیان، فرماندار صندوق سرمایه گذاری عمومی، فیصل السعید، سفیر عمان در عربستان سعودی و ابتصام الفاروجی، معاون توسعه سرمایه گذاری وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری در این نشست حضور داشتند.

مرشیدی تاکید کرد که سازمان سرمایه گذاری عمان فرصت‌های سرمایه گذاری بالقوه در بخش‌های کلیدی اقتصادی در عمان را برای ارائه به صندوق سرمایه گذاری عمومی شناسایی خواهد کرد. 5 میلیارد دلار پیشنهادی در بخش‌های مختلف برای کمک به طرح‌های متنوع‌سازی اقتصادی، تقویت مشارکت با بخش خصوصی عمان و تشویق فرصت‌های تجاری برای شرکت‌های کوچک و متوسط توزیع می‌شود. این سرمایه گذاری‌ها باعث ایجاد اشتغال به صورت گسترده می‌شود.

به گفته مولحم الجرف، معاون رئیس جمهور در امور سرمایه گذاری در سازمان سرمایه گذاری عمان، این توافق با رشد اقتصادی عمان و موقعیت آن به عنوان مقصدی جذاب برای سرمایه گذاری‌های بین المللی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا همخوانی دارد.

این مشارکت بر اساس روابط قوی عمان با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی به منظور تقویت همکاری‌های بیشتر، ایجاد مشارکت‌های متنوع برای تسریع تنوع اقتصادی در عمان و عربستان سعودی ایجاد شده است. علاوه بر این، چنین اقداماتی زمینه را برای مشارکت‌های متعدد بخش خصوصی بین دو کشور فراهم و روندهای توسعه‌ای و دگرگون کننده را در هر دو کشور به سمت رشد، پایداری و شکوفایی هدایت می‌کند.

مرشیدی تاکید کرد: همکاری‌های اقتصادی و سرمایه گذاری عمان و عربستان الگویی در خاورمیانه است. سازمان سرمایه گذاری عمان متعهد به تقویت این مشارکت از طریق ابزارهای مختلف، از جمله مشارکت مداوم خود در شورای هماهنگی عمان و عربستان، که در سال 2021 تأسیس شد، برای تقویت ارتباطات بین طرفین در هر دو کشور است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *