افزایش تدریجی ترافیک هوایی در فرودگاه‌های عمان

نایف بن علی العبری، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عمان گفت: رشد مداوم ترافیک هوایی در فرودگاه‌های عمان نسبت به ماه‌های گذشته به ثبت رسیده است و امیدواریم حتی آماری فراتر از قبل از سال 2019 به ثبت برسانیم.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، رشد ترافیک هوایی با فعال کردن شرکت‌های هواپیمایی ملی و اتصال آنها به بسیاری از مقاصد جدید، خرید هواپیماهای جدید برای شرکت‌های ملی و جذب سایر شرکت‌های هواپیمایی از سراسر جهان به فرودگاه‌های سلطنت عمان محقق می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه فرودگاه‌های عمان بسیار پیشرفت کرده‌اند گفت: این درصد به نزدیک به 70 درصد رسیده است و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده شاهد بازگشت تردد به فرودگاه‌های عمان باشیم.

سازمان هواپیمایی کشوری مشتاق افزایش همکاری در زمینه حمل و نقل هوایی با کشورهای مختلف است و به دنبال افزایش فعالیت خطوط هوایی به و از فرودگاه‌های عمان به عنوان کمکی برای حمایت از رشد فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری است.

عمان هم اکنون با تعدادی از موافقت نامه‌های دوجانبه در زمینه حمل و نقل هوایی با بسیاری از کشورهای جهان مرتبط است که هدف آن تنظیم خدمات حمل و نقل هوایی از جمله جنبه‌های فنی و عملیاتی و تقویت روابط در زمینه هوانوردی غیرنظامی با کشورهای جهان است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأیید کرد که این سازمان به دنبال امضای سه موافقتنامه دیگر است و مذاکرات مداوم با بسیاری از کشورهای دیگر در جریان است.

تعداد توافقات در حال حاضر به 122 رسیده است که از این تعداد 66 توافقنامه آسمان باز بین عمان و سایر کشورهای جهان است.

آمارهای منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری حاکی از آن است که تعداد مسافران از طریق فرودگاه های سلطنت عمان در شش ماهه نخست سال جاری 30.3 درصد افزایش یافته و تعداد آنها به 1.98 میلیون مسافر در مقایسه با 842 هزار و 800 مسافر در مدت مشابه در سال 2022 رسیده است.

ترافیک هواپیما تا پایان ژوئن 2023 شاهد افزایش 28.4 درصدی بود و به 9 هزار و 784 پرواز رسید.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *