اعطای بیش از 41 میلیون ریال به شرکت‌های کوچک و متوسط در عمان

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات (MTCIT) قراردادهایی به ارزش بیش از 41 میلیون ریال به شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) در بخش های حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات اعطا کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، ارزش این قراردادها در بخش حمل و نقل حدود 40 میلیون ریال است که نیمی از کل مناقصه‌های بین سال‌های 2022 و 2023 را تشکیل می‌دهد.

قراردادهای مستقیم با شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات 1.45 میلیون ریال ارزش داشت که 95 درصد از کل مناقصه‌های این بخش در نیمه اول سال 2023 را شامل می‌شود.

این وزارتخانه با همکاری سازمان توسعه بنگاه‌های کوچک و متوسط (ASMED)، فرصت‌هایی را برای شرکت‌های کوچک و متوسط به‌عنوان تامین‌کنندگان یا پیمانکاران اصلی در بخش‌های مختلف ایجاد کرده است. این فرصت‌ها شامل پیمانکاری بندر، جاده و پل، خدمات فناوری اطلاعات، و تامین اقلام زیرساخت جاده‌ای و غیره است.

حسنی بر تعهد وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تقویت ارزش محلی از طریق اعطای قراردادهای با ارزش به شرکت‌های کوچک و متوسط در بخش های حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد. وزارت همچنین تضمین می‌کند که عملکرد آنها در پروژه‌های تعیین شده به درستی نظارت می‌شود.

برای حمایت بیشتر از کسب و کارهای کوچک و متوسط، وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات چندین پروژه را آغاز کرده است، از جمله طرحی برای تسهیل استفاده از محصولات فنی در سازمان‌های دولتی، پروژه دیگری به نام توسعه کسب و کار و گسترش تجاری برای ارتباط شرکت های فناوری با سرمایه گذاران بالقوه، و یک برنامه مشاوره که به شرکت‌های فناوری مشاوره می‌دهد.

وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین مسابقه‌ای به نام Hackathon SAS 48 را برای تبدیل ایده‌های فناوری به پروژه‌های عملی و برنامه‌ای به نام Nomou برای حمایت از شرکت‌های فناوری در مرحله رشد با هدف گسترش دامنه و مقابله با چالش‌هایی که با آن مواجه می‌شوند راه‌اندازی کرده است.

هدف از این کار بومی سازی صنایع و خدمات، مشاغل عمانی و شناسایی فرصت‌ها برای شرکت‌های کوچک و متوسط در این بخش است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *