کاهش شدید مشاغل با حقوق پایین در عمان

بخش خصوصی در عمان شاهد کاهش شدید تعداد کارگران عمانی با دستمزد پایین در سال جاری بوده است، زیرا کارکنان به طور فزاینده‌ای به دنبال فرصت‌های شغلی با درآمد بهتر در اقتصاد رو به رشد این کشور هستند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، تعداد عمانی‌هایی که بین 325 تا 400 ریال درآمد دارند و در سازمان دولتی بیمه اجتماعی (PASI) ثبت نام کرده‌اند، در سال جاری به شدت 18.4 درصد کاهش یافته است و از 88 هزار نفر به 72 هزار  و 553 نفر کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، تعداد کارگران عمانی در گروه حقوق 400 تا 500 ریالی هستند، ثابت مانده است. به طور خاص، تعداد کارمندان و کاگرانی که حقوق بالای 500 ریال عمانی دریافت می‌کنند، بسیار زیاد شده است.

تعداد کارگرانی که بین 1 هزار تا 2 هزار ریال درآمد داشتند، 5 درصد افزایش پیدا کرد و از 35 هزار نفر به 37 هزار نفر رسید. علاوه بر این، کسانی که بین 2 هزار تا 2 هزار و 500 ریال درآمد داشتند، مجموعاً 7 هزار و 349 نفر بودند که تعدادشان 5.9 درصد نسبت به 6 ماه قبل بیشتر شده است.

کاهش کارگران عمانی با دستمزد کمتر و تعداد فزاینده موقعیت‌های با دستمزد بهتر در بخش خصوصی نشان‌دهنده بهبود بالقوه در بازار کار کشور عمان است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *