کاشت ضربان‌ساز بدون سرب در قلب بیمار برای اولین بار در خاورمیانه

مرکز ملی قلب در بیمارستان سلطنتی در عمان، به یک نقطه عطف پزشکی دست یافته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، یک تیم تخصصی از پزشکان در این بیمارستان با موفقیت اولین عمل در نوع خود را در خاورمیانه انجام دادند و یک ضربان ساز بدون سرب را با استفاده از روش کاتتر با حداقل تهاجم کاشت کردند.

دکتر نجیب بن زهران الرواحی، مشاور ارشد الکتروکاردیولوژی مداخله‌ای در مرکز ملی قلب، رهبری این عمل را بر عهده داشت. این روش بر روی یک بیمار با وضعیت تهدید کننده زندگی غش مکرر و ایست قلبی تا پنج ثانیه انجام شد.

پس از اینکه بیمار یک روز پس از عمل تحت نظر بود، تایید شد. پیگیری‌های منظم هر چهار تا شش ماه برای نظارت بر پیشرفت او برنامه ریزی شده است.

دکتر رواحی با تاکید بر نوآوری این روش، توضیح داد که این روش شامل یک برش کوچک در ران است که نیاز به بیهوشی عمومی را از بین می‌برد. چیزی که این جراحی را قابل توجه می کند این است که کمتر از یک ماه پس از تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده استفاده از دستگاه برای تنظیم همزمان دهلیز و بطن انجام می‌شود. این عمل تنها 30 دقیقه طول کشید و کارایی و سهولت بسیار بالایی دارد.

وی افزود، روش کاتتریزاسیون مورد استفاده نسبت به جراحی سنتی کمتر تهاجمی است و به دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تری نیاز دارد.

ضربان ساز بدون سرب Aveir با انتشار سیگنال‌های الکتریکی برای تنظیم ضربان قلب کار می‌کند. این فناوری یک پیشرفت قابل توجه در درمان مشکلات قلبی است، زیرا عملکرد کلی قلب را با تنظیم ضربان قلب در بطن و دهلیز بهبود می‌بخشد.

با عمر باتری تا 20 سال، دستگاه Aveir نیاز به تعویض مکرر باتری را کاهش می‌دهد. پس از پایان عمر باتری، دستگاه را می‌توان به راحتی از طریق کاتتر خارج و جایگزین کرد.

دکتر رواحی بر نوآوری ضربان‌ساز Aveir در درمان مشکلات الکتریکی قلب، ارائه عمر باتری طولانی‌تر و حذف آسان در صورت لزوم تاکید کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *