امضای قرارداد احداث اولین کارخانه تولید فلز سیلیکون در عمان

سازمان بندر و منطقه آزاد صحار قرارداد اجاره زمین با شرکت گرین فرو آلوی به امضا رساند تا اولین کارخانه فلز سیلیکون عمان در منطقه آزاد صحار تأسیس شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عربیان دیلی، این پروژه با سرمایه گذاری کل 68 میلیون دلار، موقعیت صحار را به عنوان یک مرکز تجارت جهانی تقویت می‌کند و نقطه عطفی در رشد اقتصادی و تنوع منطقه است. از سوی دیگر، چنین کارخانه‌ای می‌تواند تقاضای رو به رشد فلز سیلیکون در آسیا، اروپا و آمریکایی شمالی را برآورده کند.

کارخانه سیلیکون متال که زمینی به مساحت 160 هزار متر مربع را اشغال خواهد کرد، برای تولید فلز سیلیکون با کیفیت بالا طراحی و ساخته خواهد شد. در فاز اولف ظرفیت تولید این کارخانه 25 هزار تن در سال خواهد و در فاز دوم، این ظرفیت به 50 هزار تن در سال افزایش می‌یابد.

فلز سیلیکون مذاب از کوره به قالب‌ها ریخته و به طرز ماهرانه‌ای از طریق قالب‌ها یا ریخته گری مداوم خنک می‌شود. فلز سیلیکون پس از سرد شدن خرد شده و در کیسه‌های بزرگ بسته بندی و آماده صادرات جهانی می‌شود. این فرآیند نوآورانه فلز سیلیکون با کیفیت برتر را برای مشتریان ارزشمند عمان در سراسر جهان تضمین می‌کند.

مدیر عامل شرکت گرین فرو آلوی اذعان داشت که این مشارکت فرصت‌های سرمایه‌گذاری جذاب دیگری را در منطقه آزاد صحار فراهم می‌کند. با توجه به نزدیکی منطقه آزاد صحار به بازارهای کلیدی منطقه و جهان، ایجاد اولین کارخانه فلز سیلیکون در عمان باعث تقویت بخش صنعت و معدن در این کشور می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد و بندر صحار هم در خصوص این دستاور گفت: «این توافق باعث می‌شود موقعیت ما در بازار جهانی تقویت شود و اقتصاد منعطف‌تری را در عمان شاهد باشیم. تاسیس اولین کارخانه سیلیکون متال در عمان نشان دهنده تعهد ما به تنوع بخشیدن به صنایع است. علاوه بر این، توانایی ما در جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی قابل توجه، تقویت رشد کسب و کار با افزایش توان عملیاتی و ایجاد فرصت‌های جدید، شکل دادن آینده ای روشن تر و پایدارتر برای صحار و حتی کل عمان را یادآور می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *