فتح دماوند توسط کوهنورد عمانی

خالد سعید العنکدی، ماجراجوی باتجربه عمانی، با فتح کوه دماوند، افتخار دیگری به ویترینش اضافه کرد. دماوند 5 هزار و 671 متر ارتفاع، بلندترین قله در غرب آسیا و مرتفع‌ترین آتش‌فشان آسیا به شمار می‌رود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، عنکدی با هدف دوگانه ترویج گردشگری عمان و تشویق روحیه ماجراجویی در بین جوانان این سفر را آغاز کرد.

وی در تماسی تلفنی با مسقط دیلی از ایران گفت: «دماوند در اساطیر و فولکلور ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد. این کوه در ۶۶ کیلومتری شمال شرق تهران در استان البرز مشرف به ساحل جنوبی دریای خزر است.»

این کوهنورد باتجربه عمانی در تاریخ 9 ژولای عملیات فتح دماوند را آغاز کرد.

مأموریت او سرانجام در 12 ژوئیه در ساعت 13:00 هنگامی که پرچم رسمی عمان را بر فراز کوه نصب کرد، به پایان رسید. این صعود مملو از چالش بود. به عنوان مثال، هوای رقیق یک مانع جدی به شمار می‌رفت.

در میان اعضای تیم او، کوهنوردان عمانی از جمله دکتر علی العجمی، کوثر الحبسی و سلیمان المعماری بودند.

این گروه عمانی برای صعود موفقیت آمیز به دماوند، تمرینات سخت بدنی و آمادگی جسمانی به مدت 5 تا 6 ساعت در طول روز به مدت دو ماه پیاپی انجام داد. عنکدی بر اهمیت آمادگی ذهنی در کنار قدرت بدنی برای غلبه بر چنین چالش های دلهره آور تاکید کرد.

عنکدی سابقه فتح قاله‌های آلپ ایتالیا، آرارات در ترکیه، توبکال در مراکش، کمپ پایه کالا پاتار و اورست در نپال، آپو در فیلیپین، فوجی در ژاپن، چگت در روسیه، کینابالو در مالزی و برومو و سمرو در اندونزی را در کارنامه‌اش به ثبت رسانده است.

وی در پایان مصاحبه‌اش افزود: «تاکنون، به بیش از 76 کشور سفر کرده‌ام. هدف اصلی‌ام، فتح تمام هفت قله مشهور جهان است. من از تمام جوانان می‌خواهم رؤیاهایشان را با صبر و جدیت پیگری کنند.»

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *