توسعه عظیم کارخانه‌های تولیدی در عمان

در راستای تقویت گسترده بخش تولید و ارتقای عمان به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری ایده آل، چندین پروژه مهم در سراسر سلطنت عمان اعلام شده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این پروژه‌ها در مناطق مختلف عمان از جمله سمائل، عبری، باطنه شمالی، صحار و ظفار برای ایجاد کارخانه‌های حیاتی در حال اجرا هستند.

با تشریح پروژه‌های جدید، وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه گذاری فرصت‌های سرمایه گذاری جدیدی را به ارزش بیش از 122 میلیون ریال در سراسر عمان شناسایی کرده است.

از جمله این موارد می توان به راه اندازی کارخانه های میله مس در شهرک صنعتی سمائل و شهرک صنعتی عبری اشاره کرد. فرصت دیگری برای راه اندازی یک کارخانه ریخته گری فولاد و تولید آلیاژهای فولادی در استان باطنه شمالی وجود دارد.

همچنین، امکان تاسیس کارخانه بسته بندی آلومینیوم نیمه جامد در شهرک صنعتی صحار فراهم شده است.

این پروژه به عنوان یک مرکز تولیدی جدید برای تولید آلومینیوم پیش ساخته برای محصولات مورد استفاده در ساخت سینی‌های غذا برای خرده فروشی‌ها و رستوران‌ها در نظر گرفته می‌شود.

همچنین یک فرصت سرمایه گذاری برای راه اندازی یک کارخانه فولاد در استان ظفار برای ساخت بلوک‌های فولادی سبک که می‌تواند در زمینه ساخت و ساز استفاده شود، به ثبت رسیده است.

این فرصت‌ها به جذب سرمایه گذاری‌های با کیفیت برای تنوع و توسعه اقتصادی در سراسر سلطان نشین عمان کمک می‌کند.

آن‌ها همچنین به ایجاد فضای مناسب برای موفقیت و توسعه همه سرمایه‌گذاری‌ها، توانمندسازی بخش خصوصی و ایجاد انگیزه در بخش برای سرمایه‌گذاری بیشتر، علاوه بر افزایش سهم سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) در تولید ناخالص داخلی (GDP) کمک خواهند کرد. این پروژه‌های جدید همچنین به ارتقای عمان به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری ایده آل در صنایع مختلف تولیدی کمک می‌کند.

وزارت بازرگانی، صنعت و تشویق سرمایه‌گذاری در توضیح بیشتر درباره این پروژه‌ها تصریح کرد که فرصت سرمایه‌گذاری برای ایجاد کارخانه جدید میله‌های مسی در نظر گرفته شده است.

سرمایه گذاری این پروژه 40.51 میلیون تومان با بازگشت سرمایه مورد انتظار 22.72 درصد است. این پروژه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع در شهرک صنعتی سمائل و شهرک صنعتی عبری ساخته می‌شود.

با توجه به فرصت سرمایه گذاری برای راه اندازی کارخانه ریخته گری فولاد که شمش فولاد را تولید می‌کند، این پروژه در استان باطنه شمالی در مساحت 30 هزار متر مربع با سرمایه گذاری 3.7 میلیون ریال عمانی ایجاد می‌شود.

مطالعات امکان سنجی اولیه برای این پروژه در دسترس است و پیش بینی می‌شود بازده سرمایه گذاری این پروژه به 18.7 درصد برسد.

فرصت سرمایه گذاری برای تولید ظروف آلومینیومی نیمه سخت با هدف ایجاد یک مرکز تولید جدید برای تولید آلومینیوم از پیش ساخته شده است که برای ظروف غذا، ظروف و سینی برای بخش‌های خرده فروشی و رستوران استفاده می‌شود، که یک مطالعه امکان سنجی اولیه برای آن وجود دارد.

این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در شهرک صنعتی صحار ساخته می‌شود. کل سرمایه گذاری این پروژه 1.3 میلیون ریال و بازگشت سرمایه در این پروژه 15 درصد برآورد شده است.

فرصت دیگری برای ایجاد کارخانه تولید فولاد، راه اندازی واحد جدید برای ساخت بلوک‌های فولادی سازه سبک برای محصولات بلند برای نیازهای بخش ساختمانی است.

یک مطالعه امکان سنجی اولیه برای این پروژه در دسترس است که در زمینی به مساحت 10 هزار متر مربع در استان ظفار ساخته می‌شود. در حالی که کل سرمایه گذاری در این پروژه 77 میلیون تومان برآورد شده است، بازگشت سرمایه در این پروژه 14.66 درصد است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *