احتمال بالای سود 1.3 میلیارد دلاری هوش مصنوعی برای عمان

بر اساس یک گزارش جدید، عمان احتمالاً تا سال 2030 حدود 1.3 میلیارد دلار در سال از مزایای اقتصادی اضافه‌تر برخوردار خواهد شد، زیرا سرمایه گذاری در هوش مصنوعی مولد (AI) در سطح جهانی و در منطقه شورای همکاری خلیج فارس به رشد خود ادامه می‌دهد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، بازار رقابت در حوزه استفاده از هوش مصنوعی در حوزه خلیج فارس بسیار داغ شده است. پیش بینی می‌شود به ازای هر 1 دلار آمریکا، دامنه سود 9.9 دلاری در رشد اقتصادی این مناطق شاهد باشیم. با ادامه این روند، درآمدهای ناشی از هوش مصنوعی تا سال 2030 به 23.5 میلیارد دلار در منطقه شورای همکاری خلیج فارس می‌رسد.

با توجه به این تاثیر مورد انتظار و سرعت شتابان پیشرفت‌های جدید در حوزه هوش مصنوعی، بهتر است مدیران ارشد در خاورمیانه نسبت به استفاده از هوش مصنوعی هر چه سریعتر اقدام کنند.

هوش مصنوعی دیگر یک واژه شعاری در زمینه فناوری نیست، بلکه انقلابی برای تعریف چشم‌انداز جدید است.

درک قابلیت‌های هوش مصنوعی می‌تواند سازمان‌ها را به جلو سوق دهد و مزیت رقابتی به وجود بیاورد. این امر مستلزم سرمایه گذاری‌های پایدار و بلندمدت برای ایجاد تحول در سطح شرکت است. مسابقه ادامه دارد و جایزه – سهمی از تاثیر بازار چند میلیارد دلاری در خاورمیانه – برای همه اهمیت دارد.

هوش مصنوعی آماده است تا فراتر از اختیارات رباتی مثل چت جی بی تی، تحولی شگرف در عمان و حوزه خلیج فارس ایجاد کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *