مناقصه شرکت‌های گردشگری برای نمایندگی عمان در چین

وزارت میراث و گردشگری در حال آماده شدن برای انتصاب یک شرکت تخصصی بازاریابی گردشگری است تا به معرفی عمان به عنوان یک مقصد تعطیلات در سراسر چین کمک کند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، شرکت‌های بین‌المللی، با تخصص اثبات شده در استراتژی‌های بازاریابی مقصد، دعوت شده‌اند تا برای یک قرارداد برای کمک به وزارتخانه در اجرای استراتژی و طرح بازاریابی عمان در جمهوری خلق چین مناقصه‌ای داشته باشند.

گروه عمران به نمایندگی از عمان یک نماینده به چین ارسال کرده است تا گردشگران چینی را برای سفر به عمان در زمان تعطیلات تشویق کند. عمان یکی از بزرگترین بازارهای منبع گردشگری جهان محسوب می‌شود.

پس از تمام شدن بحران شدید کووید-19، دولت عمان در صدد است تا گردشگران چینی را به گذران تعطیلات در خاک این کشور تشویق کند.

گردشگران چینی که به عمان سفر می‌کنند، از 44 هزار و 500 نفر در سال 2018 به 107 هزار و 446 نفر طی سال جاری رسیده‌اند.

عمان با امید به بهره‌گیری از این موج مورد انتظار گردشگران خارجی چینی، در سال گذشته به دنبال ایجاد و تقویت مشارکت با ذینفعان گردشگری چینی بوده است.

در مجمع گردشگری عمان که تحت نظارت رویداد جهانی «عربین تراول مارکت» در سال  2022 برگزار شد، تفاهم نامه‌ای برای حمایت از همکاری دوجانبه بین نمایندگان صنعت عمان و چین به امضا رسید. همچنین در این مناسبت، اپراتور ملی سفر و گردشگری عمان موسوم به «ویزیت عمان» توافقنامه‌ای را با یک اپراتور گردشگری چینی برای کمک به گسیل ترافیک گردشگران به عمان امضا کرد.

بیشتر بخوانید:

سپتامبر گذشته، این وزارتخانه میزبان 12 شرکت گردشگری چینی بود تا مقدمات سفر گردشگران بومی این کشور به عمان فراهم شود.

در حاشیه این بازدید، عمانی‌ها همچنین دیدارهای دوجانبه‌ای را بین شرکت‌های گردشگری چین و همتایان محلی آنها با هدف ارتقای ارتباطات و ایجاد روابط کاری برای افزایش ترافیک از چین برگزار کردند.

در همین راستا، دولت عمان بسیار مشتاق است که یک شرکت گردشگری به نمایندگی از خودش را در چین مستقر کند. به گفته این وزارتخانه، وظیفه اصلی شرکت منتخب «تدوین و اجرای استراتژی‌ها و برنامه‌های توسعه تجارت و روابط رسانه‌ای» است. همچنین، شرکتی که انتخاب شود، قرار است قراردادهای بازاریابی در زمینه گردشگری به امضا برساند. به علاوه، مسئولیت دیگر شرکت عمانی مستقر در چین، ترویج فرهنگ عمانی، تغییر نگرش‌ها از منفی به مثبت نسبت به عمان، تسهیل روابط با روزنامه‌نگاران و اینفلوئنسرها و تشویق به تقویت رسانه‌های گردشگری عمانی-چینی است.

آخرین مهلت ارسال پیشنهاد مناقصه تا اول آگوست 2023 است.

کشور چین بیش از 155 میلیون گردشگر در سال 2019 به ثبت رساند که حدود 255 میلیارد دلار در همان سال هزینه کردند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *