تحول عمده در بورس و اوراق بهادار مسقط

سازمان سرمایه گذاری عمان (OIA) از تخصیص 100 میلیون ریال برای حمایت از بورس و اوراق بهادار مسقط از طریق ابتکار صندوق نقدینگی خبر داد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، ابتکار صندوق نقدینگی اخیرا توسط سازمان سرمایه گذاری عمان با همکاری برنامه ملی برای پایداری مالی و توسعه بخش مالی راه اندازی شد.

عون بن عباس البحرانی، مدیر کل سرمایه گذاری بازارهای عمومی در سازمان سرمایه گذاری عمان گفت که ابتکار صندوق نقدینگی مجموعه‌ای به ارزش 100 میلیون ریال برای حمایت از سرمایه‌گذاران و ارائه دهندگان نقدینگی در بورس اوراق بهادار مسقط است.

وی در بیانیه‌ای به خبرگزاری عمان گفت: این پرتفوی با در نظر گرفتن فعالیت سرمایه گذاران و تعامل آنها با اخبار اقتصادی و معرفی شرکت های بورسی، درصدی از حجم معاملات روزانه در بورس را تشکیل می‌دهد.

بحرانی توضیح داد که طرح نقدینگی یک ابزار مالی است که سازمان سرمایه گذاری عمان را قادر می‌سازد در بخشی از حجم معاملات روزانه در بورس و اوراق بهادار مسقط مشارکت کند. با این تصمیم، آمادگی را برای همکاری با شرکت‌هایی که در صنعت بازار سرمایه فعالیت می‌کنند، افزایش می‌دهد. همچنین، جذب سرمایه گذار و نقدینگی جدید در بورس اوراق بهادار مسقط افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید:

این ابتکار جدید اولویت‌های چشم‌انداز 2040 عمان را در بر می‌گیرد و در ادامه ابتکارات با هدف تعمیق بورس مسقط، دستیابی به رشد پایدار، افزایش جذابیت سرمایه‌گذاران و افزایش اعتماد آنها به بازار است. انتظار می‌رود همه این تلاش‌ها تاثیر مثبتی بر افزایش حجم معاملات و جذب شرکت‌های جدید در بورس عمان داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *