عطش عمان برای جذب سرمایه‌گذار در تولید هیدروژن سبز

دور اول مزایده‌ها برای سرمایه‌گذاری در انرژی سبز عمان به پایان رسید. در مجموع، پنج پروژه به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار در دور اول مزایده ثبت شد.اکنون، شرکت هیدروژن عمان (Hydrom) دور دوم مزایده‌ها را برای بلوک‌های زمینی که برای پروژه‌های هیدروژن سبز در سلطان نشین تعیین شده‌اند، راه اندازی کرده است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، در دور دوم، Hydrom در نظر دارد تا پایان سه ماهه اول سال 2024 سه بلوک زمین در منطقه ظفار اعطا کند. روند مزایده در دور دوم این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهد تا پیشنهادهای سرمایه‌گذاری را برای توسعه پروژه‌های هیدروژن سبز در مقیاس بزرگ در برخی از جذاب‌ترین مکان‌های عمان ارائه کنند.

همزمان، هیدروم مذاکرات خود را با شرکت هایی که با آنها برگه های تجاری را در مارس 2023 امضا کرده است، با هدف امضای قراردادهای کامل قبل از پایان سال 2023 نهایی می‌کند.

هیدروم یکی از شرکت‌های تابعه شرکت دولتی توسعه انرژی عمان (EDO) است.

بیشتر بخوانید:

سلیم بن ناصر العوفی، وزیر انرژی و مواد معدنی و رئیس هیدروم، گفت: «ما بسیار خرسندیم که مرحله دوم مزایده برای پروژه‌های هیدروژن سبز در عمان را اعلام می‌کنیم. عمان برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین صادرکنندگان هیدروژن سبز تا سال 2030 دارد. عمان منابع طبیعی باارزش و ویژگی‌های جغرافیایی خاصی دارد که به ما امکان می‌دهد تبدیل به یکی از پیشگامان تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در جهان شویم.»

تولید هیدروژن سبز یکی از آرمان‌های چشم‌انداز عمان 2040 و رسیدن به هدف تولید کربن صفر تا سال 2050 است.

مدیر عامل شرکت توسعه انرژی عمان طی مصاحبه‌ای گفت که نتایج دور اول مزایده بسیار امیدوارکننده بوده است.

عمانی‌ها بی‌صبرانه منتظر جذب سرمایه‌گذار در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر هستند.دولت عمان عمان هم اعلام کرده است که از همه جهات از سرمایه‌گذاران حمایت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *