‌نگاهی به نرخ بیکاری در عمان

بیکاری یکی از چالش‌های بزرگی است که بر سر راه سیاستمداران هر کشور قرار دارد و برنامه‌ها و سرمایه گذاری‌های هر کشوری باید در جهتی قرار گیرد که این نرخ به صورت سالانه کاهش یابد. در ادامه به بررسی نرخ بیکاری در عمان می‌پردازیم تا مشاهده کنیم کشوری که در جذب سرمایه و رونق اقتصادی جز بهترین کشورهای جهان قرار دارد، چگونه است.

به گزارش عمان چنس، بررسی‌ها نشان می دهد که نرخ بیکاری در عمان نسبت به سال گذشته 2/ 0 درصد کاهش یافته است. اما در مجموع می‌توان گفت که در عمان 2022 رقم کاهش نرخ بیکاری به 33/2 درصد رسیده است که رقمی بسیار قابل توجه است.

باید در نظر داشت که برای بررسی نرخ بیکاری یک کشور به چه عواملی باید توجه کرد؟ برای این موضوع باید به سهم جمعیت فعال اقتصادی که در حال حاضر بدون کار اما در جستجوی شغل هستند؛ توجه کرد. به طور کلی برای تعیین نرخ بیکاری شامل افراد غیرفعال اقتصادی مانند بیکاران طولانی مدت، کودکان یا بازنشستگان در نظر گرفته نمی‌شوند.

چند درصد از جوانان عمانی به دنبال کار هستند؟

در قسمت قبلی به بررسی کلی نرخ بیکاری در میان نیروی فعال انسانی فعال در عمان پرداختیم؛ حال به بررسی سهم جوانان از این نرخ می پردازیم و اینکه آیا این نرخ کاهش داشته یا افزایش؟ نیروی جوان بیکار چه محدوده‌ی سنی را شامل می‌شود؟

بیشتر بخوانید:

کارشناسان اعلام کرده اند که با مقایسه آمار به دست آمده دز محدوده ی زمانی 2021 تا 2022 نرخ بیکاری جوانان عمانی، کاهشی 74/7 درصدی داشته است و این بدان معناست که در سال 2022 نرخ بیکاری جوانان عمانی با کاهشی 3/0 درصدی مواجه بوده است.

حال نرخ بیکاری جوانان چه محدوده ای را شامل می‌شود و چه تعریفی دارد؟ این نرخ به سهمی از نیروی کار 15 تا 24 ساله اطلاق می‌شود که، در حال حاضر شغلی ندارد؛ اما فعالانه در جستجوی شغل هستند. اما در نظر داشته باشید که این تعریف شامل جمعیت غیرفعال اقتصادی نمی‌گردد، یعنی بیکاران طولانی مدت یا دانشجویان تمام وقت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *