آشنایی با سیاست چرخش شغلی در عمان

وزارت کار عمان تأیید کرده است که واحدهای دولتی هنوز در حال نهایی کردن مراحل پذیرش کارمندان در 3 هزار و 251 فرصت چرخشی شغلی هستند. دومین اطلاعیه از 15 آوریل تا 6 می در حالی منتشر شد که تعداد درخواست‌ها به بیش از 15 هزار و 500 مورد رسید.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، خلصه بنت حبیب الفارسی، مدیر امور مرتبط با چرخش شغلی در وزارت کار، اشاره کرد که حدود 100 کارمند از اولین اطلاعیه که طی دوره 4 تا 24 دسامبر 2022 ارائه شد، برای 1 هزار و 130 فرصت ارائه شده درخواست دادند.

طرح چرخش شغلی که توسط وزارت کار راه اندازی شده است، یکی از روش‌های نوین اداری است که منجر به کشف مهارت‌ها و قابلیت‌های افراد در انجام وظایف کاری به منظور دستیابی به اهداف موسسه می‌شود.

چرخش شغلی یکی از بهترین راهبردهای آموزشی جامع با هدف ایجاد سرمایه انسانی است که با کارایی و اثربخشی مشخص می‌شود. یکی از روش‌ها و تکنیک‌های توسعه شغلی و تغییر سازمانی برای رسیدن به بالاترین سطوح سرمایه‌گذاری انرژی‌های انسانی در کارهای فنی یا اداری یا در حوزه‌های نظارت، مدیریت و رهبری است. از دیگر مزایای این طرح می‌توان به رفع نیاز موقت، انتقال دانش و پشتیبانی دانش و دستیابی به تعادل در تعداد کارکنان است.

واحدهای مورد نظر در چرخش شغلی واحدهای مدنی در دستگاه اداری استانی و همچنین نهادها و مؤسسات عمومی هستند.

چرخش شغلی داخل بخشی (در خود ادارع) و خارج بخشی (خارج از اداره) متفاوت است. کارمند در طول دوره چرخش شغلی از طریق ابزاری که در پلتفرم چرخش شغلی موجود است و همچنین یک سیستم مهارت سنجش عملکرد ارزیابی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

چرخش شغلی بر اساس کنترل‌های سازمانی و رویه‌ای برای کلیه کارکنان واحد اعمال می‌شود، مشروط بر اینکه منجر به نقض منفعت کاری و منظم بودن عملکرد تاسیسات عمومی نشود.

وزارت کار با همکاری واحدهای دولتی در تلاش است تا چرخش شغلی را به عنوان راهبردی مؤثر در افزایش تنوع مهارت‌ها، سوابق و دانش در بین کارگران سازمان‌ها در نظر بگیرد که خلاقیت و نوآوری را افزایش می‌دهد و به یافتن راه‌حل‌های جدید و مؤثر برای مشکلات پیچیده در سازمان‌ها کمک می‌کند.

این یکی از راه‌های افزایش رضایت و توسعه و انگیزه کارکنان با فراهم کردن فرصت‌هایی برای رشد حرفه‌ای و تجربه کاری جدید است که منجر به رضایت شغلی و تداوم شغلی بالاتر می‌شود.

شایان ذکر است که چرخش شغلی راهبردی است که رهبران آینده را قادر می‌سازد تا مهارت‌ها و قابلیت‌هایی را کسب کنند که واجد شرایط آمادگی برای انجام وظایف و مشاغل مختلف در آینده باشند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *