افزایش ۶ میلیارد دلاری حجم سرمایه گذاری در عمان ، باحضور شرکت دانمارکی

کنسرسیوم چندملیتی آمنه هفته گذشته توافقنامه هایی را برای توسعه یک پروژه بزرگ هیدروژن سبز در سلطان نشین عمان امضا کرد. طبق برآوردهای این کنسرسیوم، حجم سرمایه‌گذاری‌ها حدود 6 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، پنج‌شنبه گذشته، آمنه برنده اولین بلوک زمینی (Z1-01) پیشنهادی شرکت هیدروم، بازیگر و طراح ارشد صنعت هیدروژن سبز عمان، در اولین دور فرآیند حراج بین‌المللی معرفی شد. بلوک 320 کیلومتر مربعی در دقم واقع شده است.

شرکای گروه آمنه شامل شرکت زیرساخت کپنهاگ دانمارک، بلو پاور و الخضرا است که در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کنند.

شرکت پیشرو در این زمینه، شرکت زیرساخت گپنهاگ دانمارک است. از نظر دانمارکی‌ها، این پروژه بسیار عظیم است و اگر می‌خواهد وارد فاز اجرایی و سوددهی شود، باید کارهای زیادی روی آن انجام شود.

بیشتر بخوانید:

با توجه به مقیاس پروژه، کل سرمایه گذاری حدود 6 میلیارد دلار با ظرفیت پیش بینی شده تولید 215 هزار تن در سال هیدروژن سبز برآورد شده است.

از نظر دانمارکی‌ها، باز هم شرکت‌های دیگری با تخصص‌های مختلف می‌توانند به این پروژه ملحق شوند. شرکت دانمارکی زیرساخت کپنهاگ در زمینه ساخت پروژه های پیچیده انرژی‌های تجدیدپذیر فعالیت می‌کند. شرکت بلو پاور یکی از شرکت‌های پیشرو در جهان در زمینه مدل‌سازی و پیاده‌سازی منابع انرژی خورشیدی و بادی در تأسیسات مختلف است.

اولین سود هیدروژن سبز تولیدشده در عمان به شرکت‌های فولاد واقع در دقم خواهد رسید. هدف عمانی‌ها امضای قراردادهای مختلف با شرکت‌هایی از سراسر دنیا است تا بتوانند به سوددهی برسند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *