برگزاری گالری هنر در عمان

هنرهای زیبا یکی از ارکان اصلی برای نمایش استعدادهای دانش آموزان، ایجاد انگیزه در افراد خلاق و روشن کردن نقش برجسته معلمان در تولید آثار هنری است، نه فقط در آموزش آنها به عنوان واحد و درس. یکی از تأکیدهای دولت عمان بر افزایش واحدهای هنر در مدارس و دانشگاه‌ها است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، نقش معلمان در حمایت از استعدادها و مهارت‌های دانش آموزان در هنر فراتر از انتظارات بوده است. نیاز دائمی به ایجاد انگیزه و نمایش این تلاش‌ها وجود دارد. نمایش استعدادهای دانش آموزان در طراحی با مداد، طراحی گرافیک، شکل دهی سه بعدی، نقاشی رنگ روغن و آبرنگ، مجسمه سازی و مهارت‌های عکاسی و نمایش آثار آنها در طول سال تحصیلی ضروری است.

آنچه واقعا جالب و جذاب است این است که چگونه می‌توان به موضوع هنر پلاستیک در مدارس ارزش افزود و آن را در آینده و علایق درخشان دانش آموزان منعکس کرد. هدف گالری های هنری دانشجویی معمولاً برجسته کردن نقش هنرهای پلاستیکی در اصلاح استعدادهای دانش آموزان و بیان نتایج واحدها و دروس موضوع است. از این رو، ایجاد انگیزه و تشویق دانش آموزان برای شرکت در نمایشگاه های هنری در فضای باز و تسهیل تبادل تجربیات هنری بین دانش آموزان و بازدیدکنندگان، به اهداف ضروری بسیاری از معلمان کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید:

امروزه، مشارکت بی نظیر در فعالیت‌ها و رویدادهای هنرهای پلاستیکی به یکی از اولویت‌های اصلی معلمان برای به پایان رساندن متمایز سال تحصیلی تبدیل شده است. هنر پل بلندی است که راه را برای دانش آموزان روشن می‌کند تا زیبایی را درک کنند، مهارت‌های جدید کسب کنند و ارزش‌های جدید را در آغوش بگیرند. دانش‌آموزان این شانس را دارند که با هنرمندان، متخصصان و علاقه‌مندان به چنین گالری‌های هنری آشنا شوند و به آن‌ها امکان می‌دهد از آنها بیاموزند. آن‌ها همچنین راهنمایی‌هایی از کارشناسان دریافت می‌کنند که به توسعه مهارت‌های فنی و تخصصی‌شان کمک می‌کند.

ما ایده‌های عالی و درخشانی را مشاهده کرده‌ایم که از جامعه اطراف بیرون می‌آیند، جایی که معلمان برای ارائه ایده‌های منحصر به فرد برای تأکید بر مفاهیم و ارزش‌های جدید در موضوع هنر رقابت می‌کنند. آن‌ها ارزشی را که گالری به شرکت‌کنندگان و جامعه می‌افزاید، تأثیر آن بر جامعه، و نحوه لمس قلب‌ها و ذهن‌ها در حین دستیابی به پایداری از طریق چنین آثاری را در نظر می‌گیرند.

یکی از آخرین نمونه‌های چنین تلاشی، گالری هنری در فضای باز با عنوان «پیام‌های دریا» است. این گالری فقط عنوان یک گالری هنری در فضای باز نیست که توسط گروهی از هنرمندان اداره می‌شود، بلکه یک ایده نوآورانه است که غیرعادی است. دانش‌آموزان موفق شده‌اند نقاشی‌های هنری خود را از کاغذ به آثار مدرن واقعی با روش‌های بدیع تبدیل کنند که حامل معانی، ایده‌ها، مفاهیم و مجموعه‌ای از ارزش‌های انسانی است! آنچه این نمایشگاه را متمایز می‌کند، موقعیت آن بین بازوهای دریاها، اصول تقویت شده توسط شرکت کنندگان و خود ایده است. این مجموعه ارزش‌های حمایت جامعه را با گروهی از شرکت‌ها و افراد در حمایت از این گالری به شیوه‌ای پیچیده برای عموم مشارکت می‌دهد. این گالری هنری همچنین نمایانگر اصل پایداری است، زیرا ایده‌ها و احساسات هنری از کاغذ به آثار بزرگ تبدیل می‌شوند که به محصولات خود بازاریابی تبدیل می‌شوند و رقابت را در بین بازدیدکنندگانی که مایل به کسب آنها هستند، جذب می‌کنند.

این گونه تلاش‌های معلمان روز به روز در حال افزایش است و نشان می‌دهد که دانش‌آموزان در عمان با حمایت اساتید برجسته و مشتاق هنر، با ایده‌ها و اهداف خوش‌بینانه‌تر و پایدارتر آماده ورود به دوره جدید هنر هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *