استقبال از دستورات جدید سلطان هیثم در عمان

تصمیمات کلیدی سلطان هیثم بن طارق در دیدار روز چهارشنبه با شورای وزیران مورد استقبال وزرا و مقامات عالی عمان قرار گرفته است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این تصمیمات شامل تخفیف 15 درصدی در قبض برق طی ماه‌های می، ژوئن، ژوئیه و آگوست، افزایش تخصیص مالی برای برنامه کمک مسکن به میزان 26.4 میلیون ریال، راه‌اندازی صندوق آینده عمان به ارزش 2 میلیارد ریال عمانی و تمدید مزایای سیستم امنیت شغلی به شهروندانی که خدمات آن‌ها در بخش خصوصی پایان یافته است.

به علاوه، این تصمیمات شامل ارائه طرحی برای پرورش فارغ التحصیلانی که توانایی ایفای نقش‌های پیشرو در بخش‌های مختلف اقتصادی را دارند، مستثنی کردن بنگاه‌های کوچک و متوسط از برخی هزینه‌های تعیین شده توسط هیئت مناقصه، حمایت از تولید گندم محلی با تخصیص 5 میلیون ریال تا پایان سال 2027 است.

همچنین، اختصاص اراضی انتفاعی برای کشت آن، ارائه یارانه مستقیم در قیمت سوخت در فرودگاه صلاله همتراز با قیمت سوخت در فرودگاه بین المللی مسقط و قیمت های رقابتی برای سفر و ایجاد مرکز ملی سلامت زنان و کودکان در شهر سلطان هیثم.

دکتر هلال بن علی السبطی، وزیر بهداشت، با قدردانی از تلاش‌های سلطان هیثم در عرصه سلامت گفت: «از تصمیم شورای وزیران برای ایجاد مرکز ملی زنان و کودکان در شهر سلطان هیثم قدردانی می‌کنیم.  این تصمیم نشان دهنده نگرانی سلطان هیثم برای بخش بهداشت به دلیل نقش محوری آن در دستیابی به اهداف توسعه پایدار و علاقه ویژه به ارائه مراقبت از زنان و کودکان است.»

وزیر بهداشت همچنین تایید کرد که وزارت بهداشت در اجرای مصوبات هیات وزیران و آمادگی خود برای عملی شدن این تصمیم و تدوین برنامه های لازم برای تحقق این امر پیش خواهد رفت.

دکتر سعود بن حمود الحبسی، وزیر کشاورزی، شیلات و منابع آب در مورد طرح حمایت از تولید گندم محلی گفت: «ما از تصمیم شورای وزیران برای حمایت از تولید گندم محلی با اختصاص حدود 5 میلیون ریال و اعطای زمین های انتفاعی در برخی از استان ها برای زراعت تا سال 2027 قدردانی می‌کنیم.»

بیشتر بخوانید:

وزیر کشاورزی تائید کرد که این وزارتخانه با یافتن زمین‌های زراعی و حمایت از کشاورزان با ارائه بذر برای کشت محصولات گندم و بهبود کمی و کیفی آن در عمان به دنبال توسعه کشت گندم در این کشور است.

قیس آل یوسف، وزیر تجارت، صنعت و تشویق سرمایه گذاری  با استقبال از دستور سلطان هیثم در مورد صندوق سرمایه گذاری گفت: «راه اندازی صندوق آینده عمان توسط سلطان هیثم گامی برجسته برای جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی است. این موضوع به جهان نشان خواهد داد که عمان مقصدی امن، پایدار و جذاب برای سرمایه گذاری است.»

وی تصریح کرد: صندوق آینده گامی مهم و پیشرفته در چارچوب اقدامات دولت برای بهبود فضای کسب و کار، رونق کسب و کار و ایجاد فضای جذاب برای سرمایه گذاران است.»

از سوی دیگر، فیصل الرواس، رئیس هیئت مدیره اتاق بازرگانی و صنایع عمان گفت: «صندوق آینده عمان باعث افزایش سرمایه گذاری‌های خارجی، تقویت تجارت بین المللی و جذب سرمایه گذاران بیشتر خواهد شد که این امر باعث افزایش بهره وری و سودآوری شرکت‌ها در بخش خصوصی می‌شود.»

از نظر او، حذف برخی از هزینه‌ها برای بنگاه‌های کوچک و متوسط باعث بهبود فضای بازار می‌شود و شرایط را برای رشد شرکت‌های تازه تأسیس فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *