ایجاد صندوق آینده عمان

بر اساس اعلام سازمان سرمایه گذاری عمان، مقررات اجرایی مربوط به صندوق آینده عمان که با سرمایه 2 میلیارد ریالی تأسیس شده است، ظرف مدت 6 ماه اعلام خواهد شد.

به گزارش عمان چنس و به نقل از عمان آبزرور، این صندوق با مشارکت در تامین مالی خصوصی، تامین مالی پروژه‌های انجام شده توسط دولت، نوعی محرک اقتصادی را ارائه خواهد کرد و مهمتر از آن با تخصیص بخشی از سرمایه برای تامین مالی، به جذب سرمایه گذاری در اقتصاد عمان کمک می‌کند.

عبدالسلام بن محمد المرشدی، رئیس سازمان سرمایه گذاری عمان اعلام که صندوق آینده عمان با مشارکت وزارت دارایی تأسیس شده است و به اجرای سیاست‌ها و استراتژی‌های دولت مربوط به پیشبرد امور اقتصادی کمک می‌کند.

 

بخش خصوصی علاوه بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی، ایجاد فرصت‌های شغلی و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط با تخصیص بخشی از سرمایه صندوق برای تامین مالی، در قالب تامین مالی پروژه‌ها از این صندوق بهره‌مند خواهد شد.

در حال حاضر، تامین مالی توسط دولت از طریق تعدادی از موسسات مانند بانک توسعه عمان، صندوق شرکت‌های کوچک و متوسط، صندوق رکیزه و صندوق فناوری عمان انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

با سرمایه بیشتر و انعطاف پذیری در انتخاب نوع مشارکت سرمایه گذاری‌ها، چه از طریق تامین مالی مستقیم به قیمت بازار و چه از طریق مشارکت در سرمایه با بخش خصوصی، صندوق آینده عمان به صورت متوازن در بین بخش‌ها توزیع می‌شود.

سازمان سرمایه گذاری عمان صندوق را با تخصصش در سرمایه گذاری مدیریت می‌کند و این کار طبق بهترین شیوه‌های بین المللی برای اطمینان از کارایی و دستیابی به اهداف مالی و اقتصادی مورد نظر از تاسیس خود، تابع حاکمیت خواهد بود.

تایید درخواست‌های تامین مالی برای پروژه‌ها از طریق یک تیم مشترک بین آژانس، وزارت دارایی و هر طرف دیگری  صورت می‌گیرد، زیرا این تیم فرصت‌های سرمایه گذاری را در زمینه‌های تجاری از طریق امکان سنجی مالی و اقتصادی ارزیابی می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *