تمایل عمان به جذب سرمایه‌گذار برای هیدروژن سبز

یک هیئت عمانی متشکل از تعدادی از سازمان های دولتی و خصوصی به ریاست محسن بن حمد الحضرامی معاون وزیر انرژی و مواد معدنی به کره جنوبی سفر کرده‌اند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از تایمز آو عمان، این سفر با هدف افزایش سرمایه گذاری‌های عمان در زمینه هیدروژن سبز، نفت، گاز و مواد معدنی در این کشور و بررسی فرصت‌های موجود با مقامات دولتی و نمایندگان ارشد شرکت‌ها برای توسعه زنجیره ارزش داخلی انجام می‌شود.

الحضرامی در جریان سفر خود به جمهوری کره جنوبی با تعدادی از مقامات دولتی و بخش خصوصی دیدار و با آنها درباره فرصت‌ها در زمینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر، تولید هیدروژن سبز، پروژه‌های حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی بین دو کشور و نیز بحث و تبادل نظر کرد. هدف اصلی، یافتن راه‌هایی در راستای دستیابی به اهداف اقتصادی و زیست محیطی است.

در این بازدید، تعدادی نشست تجاری نیز با شرکت های بزرگ کره‌ای به ویژه سامسونگ، هیوندای، پوسکو و اس‌کی برگزار شد که تمایل خود را برای سرمایه گذاری در بخش‌های هیدروژن سبز، نفت، گاز و مواد معدنی در عمان ابراز کردند.

معاون وزیر نیرو و مواد معدنی تصریح کرد: «این بازدید مربوط به تولید هیدروژن سبز است.»

وی خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و مواد معدنی استراتژی بلندپروازانه‌ای را برای تضمین توسعه اقتصاد سبز هیدروژنی تدوین کرده است و همچنین به دلیل تأثیر مثبت آن بر تنوع منابع انرژی و کاهش انتشار کربن برای رسیدن به بی طرفی صفر، در حال توسعه این بخش است.

بیشتر بخوانید:

از نظر عمانی‌ها، این سفر یک فرصت استراتژیک برای شرکت های عمانی و بین المللی برای همکاری و مشارکت در حمایت از امنیت انرژی در سطوح محلی و جهانی و دستیابی به تنوع اقتصادی است.

وزارت انرژی و مواد معدنی در حال حاضر فرصت هایی را برای سرمایه گذاری در پروژه های تولید هیدروژن سبز از طریق پلت فرم هیدروژن عمان یا همان «هیدروم» آغاز کرده است.

وی تاکید کرد که این وزارتخانه با شرکای خود در این بخش برای تحکیم موقعیت عمان در ایفای نقش پیشگام، قابل اعتماد و رقابتی در بخش انرژی جهانی و ارتقای توانمندی‌های ملی با حمایت از نوآوری ملی، بومی سازی صنعت و ارتقای توانمندی های ملی تلاش می‌کند.

این بازدیدها بخشی از برنامه ارتقای گسترده انرژی‌های تجدیدپذیر و هیدروژن پاک است و نشان دهنده علاقه وزارت نیرو و مواد معدنی به این بخش برای به حداکثر رساندن فرصت‌های تجاری و مشارکت‌های استراتژیک در تولید و صادرات ملی و و بین‌المللی است.

در حاشیه این بازدید، هیئت عمانی در کنفرانس جهانی صنعت آب و هوا و کنفرانس جهانی گرین هاب در بوسان شرکت کرد. در این نشست، وزیر محیط زیست جمهوری کره، هان وا جین و مقامات ارشد بخش خصوصی کره و عمانی و انجمن انرژی عمان حضور داشتند.

بحث این نشست پیرامون فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش هیدروژن در هر دو کشور و فرصت‌های اقتصادی، قانونی و فناوری پیش روی این بخش و چگونگی گسترش حجم تولید هیدروژن سبز بود. دو طرف همچنین آخرین فناوری‌های مرتبط با زنجیره ارزش افزوده هیدروژن سبز مرتبط با الکترولیز، انتقال و ذخیره هیدروژن، پیل‌های سوختی، استفاده از هیدروژن در صنایع سنگین، حمل و نقل و روش‌های ارسال آن به اقیانوس‌ها را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

شایان ذکر است که روابط کره جنوبی و عمان در زمینه نفت و انرژی در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد. شرکت‌های اکتشافی و تولیدی کره‌ای در عمان سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده‌اند.

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *