آموزش پیدا کردن کار در عمان

کارگران و کارمندان مهاجر زیادی در عمان زندگی می‌کنند. در واقع، تقریباً نیمی از کل جمعیت این کشور را کارگران خارجی تشکیل می‌دهند که بسیاری از آن‌ها اهل بنگلادش، هند، اردن، مراکش، پاکستان و فیلیپین هستند. حوزه‌های متعددی از قبیل مراقبت‌های بهداشتی، خرده‌فروشی، پالایشگاه نفت و گاز، آموزش، فناوری اطلاعات، مدیریت پروژه‌ها، ساخت‌وساز و گردشگری هنوز به نیروی کار احتیاج دارند.

اگر مایل هستید برای کار به عمان بیایید، در ادامه این مطلب، به چند نکته در رابطه با افزایش شانس‌تان برای یافتن شغل مناسب در عمان اشاره می‌شود:

1- رزومه خوبی بسازید

داشتن رزومه مناسب اولین چیزی است که کارفرمایان و استخدام‌کنندگان مشاهده می‌کنند. به همین خاطر، یک رزومه آپدیت‌شده داشته باشید که در آن، سوابق تحصیلی، مهارت‌ها و سایر اطلاعات مرتبط با حرفه‌تان در آن گنجانده شده است. فراموش نکنید که یک کاور لتر خوب هم بنویسید.

2- رزومه‌تان را در فضای مجازی به اشتراک بگذارید

این روزها، بسیاری از استخدام‌کنندگان در فضای مجازی به دنبال نیروی کار هستند. به همین خاطر، رزومه‌تان را در اپ‌ها و سایت‌هایی مثل لینکدین و ایندید به اشتراک بگذارید.

3- یک شغل به صورت آنلاین بیابید

وب سایت‌های زیادی هستند که فرصت‌های شغلی در خارج از کشور از جمله عمان و سایر کشورهای خاورمیانه را ارائه می‌دهند. می‌توانید از آن‌ها برای جستجوی مشاغل خالی استفاده و جستجوی خود را بر اساس مکان، نوع شغل، موقعیت و سایر پارامترها «تصحیح» کنید. از جمله وب سایت‌های محبوب برای جویندگان کار در عمان می‌توان به Bayt، Career Jet، Gulf Talent، Indeed و Naukri اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

4- از طریق آژانس کاریابی اقدام کنید

بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های عمان برای استخدام کارگر و کارمند خارجی با آژانس‌های استخدام بین‌المللی در ارتباط هستند. البته، حواس‌تان باشد که با یک آژانس معتبر همکاری داشته باشید. نکته مهم در مورد درخواست از طریق آژانس‌ها این است که آن‌ها می‌توانند در تمام مراحل، مثل تهیه مدارک، گرفتن ویزای کار و … به شما کمک کنند. توجه داشته باشید که در صورت داشتن ویزای بازدیدکننده، کار در عمان غیرقانونی است، بنابراین مطمئن شوید که مدارک مناسبی دارید.

5- قبل از هر چیز به خوبی تحقیق کنید

به طور معمول، کارگران خارجی در عمان بر اساس قرارداد مدت معین استخدام می شوند. به همین خاطر، مفاد قراردادها را به خوبی مطالعه کنید و به قوانین احاطه داشته باشید.

6- قوانین تغییر شغل در عمان را رعایت کنید

اگر در عمان ساکن هستید و می‌خواهید حرفه‌تان را تغییر دهید، باید حتماً یک سری مراحل خاصی را طی کنید. به عنوان مثال، تأییدیه و رضایت‌نامه کارفرمای قبلی ضروری است. در غیر این صورت، اگر این شرایط برآورده نشد، باید از کشور خارج شده و دوباره با ویزای جدید، این بار توسط کارفرمای جدیدتان، دوباره وارد خاک عمان شوید.

عمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی و کار برای مهاجران است. امیدواریم نکات فوق به شما در یافتن شغل در این کشور کمک کند. علاوه بر این، توصیه می‌کنیم در مورد قانون کار عمان و مفاد آن برای ساعات کاری، مرخصی‌های رسمی و موارد دیگر بیشتر مطالعه کنید.\dnh

انتهای پیام

۳ دیدگاه برای “آموزش پیدا کردن کار در عمان

  1. بهرام هادی گفته:

    تشکر از توضیحات خوبتان.لطفا چند مرکز کاریابی که امکان اتصال از ایران باشد را معرفی کنید

  2. مصطفی خداجو گفته:

    درود و خسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز.
    من نجار MDF هستم و حدود بیست سال سابقه و مدارک فنی حرفه ای کابینت سازی درجه ۱ و درجه ۲ با رتبه عالی و مدرک فنی حرفه ای درودگری کار با چوب درجه ۲ دارم خیلی دوست دارم برم عمان برای کار اگر کارفرما مرتبط با شغل من دارید ممنون میشم راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *