گردشگری در عمان؛ تجربه منحصربه‌فرد برای توریست‌ها

با هدف ترویج گردشگری داخلی و نمایش جاذبه‌های منحصر به فرد عمان به گردشگران، دو جوان مبتکر – عبدالله خمیس الفارسی و برادرش محمد – اهل صور، دو ماه پیش پروژه ای به نام اکتشاف عمان را آغاز کردند. هدف از این پروژه فراهم کردن سفرهای سریع در اطراف عمان برای گردشگران است.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، این دو جوان که به خوبی از سنت‌های عربی در عمان مطلع هستند، قصد دارند گردشگری را در این کشور رونق دهند.

فعالیت‌هایی مانند کمپینگ، پیاده‌روی و شنا در مکان‌های دیدنی مانند ذخیره‌گاه لاک‌پشت راس‌الجینز، بازدید از فانوس دریایی العیجه، پیاده‌روی به بالاترین نقطه بالای پل محبوب و تماشای غروب زیبای آفتاب در صور مورد استقبال گردشگران قرار گرفته‌اند.

این گروه عمانی خدمات متعددی در زمینه کمپینگ در فضای باز، تست کردن غذاهای محلی و تجربه کردن موسیقی اصیل سنتی، کوهنوردی و حقایق کشف‌نشده عمان در منطقه صور ارائه می‌دهد.

عبدالله فاش کرد: «ما از سفرهای توریستی فیلم گرفته‌ایم و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر منتشر کرده‌ایم که گردشگران زیادی از نقاط مختلف جهان به آن پاسخ دادند.»

به همین خاطر، این دو برادر موفق شدند گردشگرانی از هند، انگلستان، ایران و آفریقای جنوبی را تشویق کنند که سفری به عمان داشته باشند.

همچنین، امکان بازدید از سکونتگاه‌های بادیه‌نشین، مشاهده مزرعه‌های شتر جهت نوشیدن شیر تازه و آشنایی با رسوم اعراب کهن در منطقه صور برقرار است. برای گردشگران، در پایان روز، یک غذای سنتی هم آماده می‌شود.

هر چند، جاذبه‌های عمان به منطقه صور محدود نمی‌شود و این دو برادر به سراسر عمان سفر کرده‌اند تا گردشگری را تبلیغ کنند.

بیشتر بخوانید:

عبدالله گفت: «ما اکنون در ولایت صور در شرقیه جنوبی اردو زده‌ایم. هدف این سفر ترویج گردشگری و مستندسازی سنت‌ها و آداب و رسوم، علاوه بر رسیدگی به نیاز به حفظ محیط زیست است.»

آن‌ها وسایل آشپزخانه، یک اجاق کوچک، یک اجاق گاز پرتابل، یک یخچال کوچک و سایر ملزومات را در وسیله نقلیه خود به همراه دارند. برای برق شبانه هم پنل‌های خورشیدی روی سقف وانت نصب کرده‌اند.

این دو برادر برای چند روز در نقاط مختلف اردو می‌زنند و از هر مکان فیلم می‌گیرند و حقایق مربوط به پیاده روی، شنا، ماهیگیری، کوهنوردی، کشف غارها و دره‌ها را به ثبت می‌رسانند.

به عنوان مثال، آن‌ها موفق شدند سنت اصیل «العزبه» را به مخاطبان نمایش دهند. این اصطلاح زمانی به کار می‌رود که بادیه‌نشین‌ها در مکان‌های خاصی از شترهایشان مراقبت کنند.

یا می‌توان به موزه هوایی فاتح الخیر اشاره کرد که سنت‌ها کشتی‌سازی در شهر صور را به نمایش می‌گذارد.

مقاصد دیدنی دیگری نیز وجود دارد؛ مانند ذخیره‌گاه لاک‌پشت راس‌الجینز که برای گردشگرانی که می‌خواهند لاک‌پشت‌های نادر جذاب را ببینند، جذابیت زیادی دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *