تعطیلات رسمی کشور عمان در سال ۲۰۲۳

در عمان، تعطیلات رسمی معمولا در ابتدای سال اعلام می‌شود. این به این معنی است که بسیاری از ساکنان برای گشت و گذار در شهر یا بیرون رفتن و دیدار دوستان و خانواده خود وقت می‌گذارند. از نظر گردشگری هم معمولاً شاهد حضور توریست‌های بیشتری در زمان تعطیلات هستیم.

به گزارش عمان چنس، در کشور عمان، تعطیلات از یک قاعده کلی پیروی می‌کنند. به عنوان مثال، اگر تعطیلات در روز شنبه یا یکشنبه باشد، روز بعد هم به صورت خودکار تعطیل اعلام می‌شود. در ادامه این فهرست، به تعطیلات رسمی در کشور عمان اشاره می‌شود.

11 ژانویه: روز تاجگذاری سلطان هیثم

18 فوریه: مبعث رسول اکرم (ص)

20 و 21 آوریل: عید سعید فطر

28 ژوئن: عید قربان

18 و 19 ژوئیه: محرم و سال نوی هجری

26 و 27 سپتامبر: سالروز ولادت رسول اکرم (ص)

18 و 19 نوامبر: روز ملی عمان

1 ژانویه: سال نو

لازم به توضیح است که تاریخ های یاد شده برای مناسبت های ماه های قمری تاریخ های تعطیلات در سال ۲۰۲۳ است و طبیعی است که به دلیل چرخش ماه های قمری،تعطیلات این مناسبت ها در سال های مختلف متغییر است.

جشن سال نوی عمان رویدادی سالانه است که مردم منتظر آن هستند. این نشان دهنده آغاز سال جدید و انتظارات از زندگی است.

سنت استقبال از سال نو با صدای بلند همیشه با جشن همراه بوده است. برای بسیاری از افراد، گرد هم آمدن برای این مناسبت راهی برای تجدید خاطرات است.

شهر مسقط مرکز جشن سال نو و فرصتی برای لذت بردن با خانواده و دوستان است. مناظر خیره‌کننده و وجود امکانات بالا، مسقط را تبدیل به یک مقصد بسیار جذاب برای گردشگران کرده است. رویدادهای زیادی در مسقط در طول سال برگزار می‌شوند که این شهر را از سایر شهرهای اطراف متمایز کرده است.

بیشتر بخوانید:

جشنواره‌های عمومی در عمان

اگر کنجکاو هستید که متوجه شوید مردم عمان چگونه از تعطیلات استفاده می‌کنند، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

1- فستیوال مسقط: این جشنواره با تلفیق تلاش های بخش های مختلف خصوصی، دولتی و رسمی یکی از مهمترین رویدادهای کشور عمان است. هدف از برگزاری این جشن، نمایان کردن تاریخ و میراث غنی مسقط است تا از این طریق، سنت‌ها و آداب و رسوم حفظ شوند. جشنواره‌ مسقط یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی عمان محسوب می‌شود که تلفیقی از تاریخ، فرهنگ و هنر را در بر دارد. همه ساله، کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های متنوعی در فستیوال مسقط برگزار می‌شود که بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این جشنواره معمولاً از ژانویه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

2- جشنواره گردشگری صلاله: این جشنواره، همه ساله، از جولای تا آگوست برگزار می‌شود که مصادف با روز استقلال از پرتغال است. نکته قابل توجه این جشنواره فعالیت‌های مختلفی است که در مرکز گردشگری صلاله برگزار می‌شود. از جمله‌ی این رویدادها می‌توان به کارناوال بالن و دهکده توریستی اشاره کرد. هدف این جشنواره ترویج گردشگری در فصل خریف صلاله است. این جشنواره شامل فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی مختلف است. جاده ایتین یکی از شریان‌های اصلی جشنواره گردشگری صلاله است که گردشگران زیادی از آن بازدید می‌کنند. در طول این جاده، دهکده‌های فرهنگی، مغازه‌ها، رستوران‌ها و نمایشگاه‌های تفریحی واقع شده‌اند.

3- شب معراج پیامبر: این شب که مصادف با معراج پیامبر است، برای عمانی‌ها از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. این رویداد مصادف با 4 و 5 ژوئن میلادی است. مردم عمان معمولاً در این زمان به مسجد می‌روند و دعا می‌کنند.

4- کاپ شترسواری سلطان: این رویداد به طور سالیانه در عمان برگزار می‌شود که شامل ورزش‌های باستانی و مسابقات شترسواری است. شترهای شرکت‌کننده در مسیری به طول 64 کیلومتر به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *