تمایل عمان برای صادرات ماهی به اروپا

عمان در تلاش است تا محصولات شیلاتی را به بازار پررونق اروپا صادر کند. مقامات عمانی در حال مذاکره با همتایان اروپایی خود برای کشف فرصت‌های مختلف در بخش غذاهای دریایی هستند.

به گزارش عمان چنس و به نقل از مسقط دیلی، ارزش کل واردات غذاهای دریایی اروپا در سال 2020 حدود 54 میلیارد دلار آمریکا بود.

اخیراً هم همایشی تحت عنوان «فرصت‌های مشترک عمان و فرانسه در بخش شیلات» در دفتر مرکزی بانک عمان عرب برگزار شد. یعقوب البوسعیدی، معاون وزیر شیلات در وزارت کشاورزی، شیلات و منابع آب، در این همایش حضور داشت. همچنین، صدها مقام دولتی و بازرگان فرانسوی و عمانی از حضور در این همایش استقبال کردند. در این همایش، فرصت‌های تجاری مختلفی مثل کشاورزی، غذا، کشتی‌سازی، تعمیر کشتی و مدیریت منابع دریایی مورد بررسی قرار گرفتند.

همچنین، فرصت‌های حوزه شیلات، خصوصاً در بندر دقم، یکی از بحث‌های اصلی همایش یادشده به شمار می‌رفت.

بیشتر بخوانید:

این پروژه با همکاری بندر لوریان در فرانسه و توسعه شیلات عمان انجام شده است. هدف این کنفرانس برقراری ارتباط بین سهامداران از فرانسه و عمان در بخش‌های مختلف اقتصادی و برجسته کردن فرصت‌ها بود.

پروژه بندر چند منظوره دقم پتانسیل بسیار بالایی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی دارد. از طرفی، نباید از ظرفیت بخش شیلات ظفار غافل شد، چون 60 درصد صیدها مربوط به این استان است.

احمد صالح الحارتی، مدیر چشم انداز 2040 عمان در این همایش گفت: «ما 100 درصد نسبت به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و تجارت در حوزه شیلات متعهد هستیم.»

انتهای پیام

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *